Kinder und Minderjährige

  • Als neues Loginsystem benutzen wir die Wacken.ID. Damit du deinen jetzigen Account im Wacken Forum mit der Wacken.ID verknüpfen kannst, klicke bitte auf den Link und trage deine E-Mail Adresse ein, die du auch hier im Forum benutzt. Ein User mit deinem Benutzernamen und deiner E-Mail Adresse wird dann automatisch angelegt. Du bekommst dann eine E-Mail und musst deine Wacken.ID bestätigen.

    Sollte es Probleme geben, schreibt uns bitte.

    Klicke hier, um deinen Account in eine Wacken.ID zu migrireren.

Kinder und Jugendlichen auf dem W:O:A?

  • - Keine Alterseinschränkung

    Stimmen: 30 11,7%
  • - Ab 14 (Übergang vom Kind zum Jugendlichen in Deutschland)

    Stimmen: 51 19,9%
  • - Ab 16 (Bier- und Zigarettenkonsum, Kommunal+(Landtags)wahl, usw)

    Stimmen: 135 52,7%
  • - Ab 18

    Stimmen: 40 15,6%

  • Umfrageteilnehmer
    256

bowsamic

W:O:A Metalhead
18 Juli 2022
141
85
38
30
Hamburg
Its a general thing in Germany. Usually done by the local church. After a loss of child, parent or sth else these „Seelsorgers“ can be called to the scene via emergency services. It’s not religious treatment but sort of mental „emergency“ treatment which is done by pastors in general. There are some other professions also involved. Some psychologists. But mostly they are pastors.
That is interesting. Religion seems bigger in Germany than in England. We actually have Christianity as an official religion but it is declining much faster than Germany I think.
 

derPE

W:O:A Metalhead
30 Juli 2022
196
106
58
Mildstedt
Yeah, but in General the Diakonie, Caritas and so on will Provider Services regardless of confusion without trying to Concert you. But yeah, a DRK or Social Service Tent woould bei better

As an addition, not a replacement, you see that these people have "much work" on the festival, and I think that's a "kind of proof" that they are needed where they are.

Regards
 

wackinger-fl

W:O:A Metalhead
8 Aug. 2022
163
118
58
60
Ein Chemiker behauptet vermutlich auch, dass er weiß was er tut und du hinterfragt es nicht.

Meine Arbeit fußt genau wie die des Chemikers auf Studien, Untersuchungen, Überprüfung und Qualitätsmanagement.
Also ja, ich weiß was gut oder schlecht ist.

ein guter Chemiker ist (Natur) Wissenschaftler und räumt grundsätzlich Feher ein

ich verstehe dich so: du urteilst über Maschen = Kinder + Eltern ... hältst dich für unfehlbar (richtig oder schlecht) und stellst DICH selber damit über Gott und die Gerichte

... da kann ich nicht mithalten
 

Norrøn

W:O:A Metalhead
7 Aug. 2011
406
595
88
No it is absolutely not. Are you living in the early 2000s? No one uses the f-slur because it's extremely homophobic. Try using it on twitter and you will be banned by the admins. It is universally considered an extremely homophobic slur when directed at someone else. Even very right wing people don't use it now

Oh yeah, definitely, like, it probably is almost banned, and language cant evolve, eh:

Well, next.
 

Spartaner032

W:O:A Metalhead
23 Juni 2011
3.269
1.812
108
Bad Bevensen
ein guter Chemiker ist (Natur) Wissenschaftler und räumt grundsätzlich Feher ein

ich verstehe dich so: du urteilst über Maschen = Kinder + Eltern ... hältst dich für unfehlbar (richtig oder schlecht) und stellst DICH selber damit über Gott und die Gerichte

... da kann ich nicht mithalten

Nö, jeder hat das Recht beim Familiengericht Entscheidungen des Jugendamts überprüfen zu lassen. Das finde ich sogar gut, das schützt Bürgerrechte.

Was Gott damit zu tun hat weiß ich nicht. Der ist eher irrelevant in meiner Arbeit, von der Fiktion haben wir uns vor einer ganzen Weile in der Arbeit verabschiedet
 
  • Like
Reaktionen: Skargon89 und derPE

Philbee

W:O:A Metalmaster
1 Feb. 2016
18.457
16.798
128
Krötis Kissen
That is interesting. Religion seems bigger in Germany than in England. We actually have Christianity as an official religion but it is declining much faster than Germany I think.

It is sort of bigger. The church here is still one of the major employer. Most Social institutions are based on the church. Caritas, most of the non-federal emergency services (Malteser,Johanniter,ASB) are financed over the church.
 

wackinger-fl

W:O:A Metalhead
8 Aug. 2022
163
118
58
60
Nö, jeder hat das Recht beim Familiengericht Entscheidungen des Jugendamts überprüfen zu lassen. Das finde ich sogar gut, das schützt Bürgerrechte.

jetzt ruderst du zurück ... also nicht DU entscheidet was gut oder schlecht ist für ein Kind oder Eltern ist sondern ein Richter ...

das ist ganz etwas anderes !
 

bowsamic

W:O:A Metalhead
18 Juli 2022
141
85
38
30
Hamburg
No, it's arguably a "social science". It isn't empirically verifiable in the same way that a physical theory is since the theories are much broader and precise measurements cannot usually be made. It is more like economics and sociology than like physics or chemistry, and so of course it has a lot of subjectivity and is inherently less precise
 

Spartaner032

W:O:A Metalhead
23 Juni 2011
3.269
1.812
108
Bad Bevensen
It is sort of bigger. The church here is still one of the major employer. Most Social institutions are based on the church. Caritas, most of the non-federal emergency services (Malteser,Johanniter,ASB) are financed over the church.

But Not in General. The Caritas and the Others also geht federal Money, geht donations and Take Part in state wide Projects to Finance projects
 
  • Like
Reaktionen: Skargon89