50,000 before W:O:A 2009!

• Als neues Loginsystem benutzen wir die Wacken.ID. Damit du deinen jetzigen Account im Wacken Forum mit der Wacken.ID verknüpfen kannst, klicke bitte auf den Link und trage deine E-Mail Adresse ein, die du auch hier im Forum benutzt. Ein User mit deinem Benutzernamen und deiner E-Mail Adresse wird dann automatisch angelegt. Du bekommst dann eine E-Mail und musst deine Wacken.ID bestätigen.

Sollte es Probleme geben, schreibt uns bitte.

Klicke hier, um deinen Account in eine Wacken.ID zu migrireren.

Sipyloidea

W:O:A Metalgod
19 März 2007
55.327
11
133
36
I would guess you think so :p

Actually when I wa learning Spanish I thought it was fairly "easy", but it was only for one year and now it's more than 14 years ago I stopped studying that :rolleyes:

I didn't like italian :rolleyes: And it was only "easy" for me, because I knew so much from latin

gnoff

W:O:A Metalmaster
9 Juli 2002
33.147
1
83
Mölndal, Sweden
Jag pratar svenska men en vän i universitetet, men jag tycker att vi gör båda många misståg. Men det är kul ändå :D
Jag tror att färjan tar bara 12 timmar och det åker över natt. Men kanska tar det samma tid när jag kör med en bil. kankse är det också billigare...
Men jag vill studera i Sverige i alla fall. Kanske i höst 2009. Jag vet inte när, men jag vill åka till Göteborg. Jag måste fråga när jag kan studera. Men när jag ska komma till Göteborg är jag rädd att jag dricka hellre öl än studera :D

Det är bra att träna med din vän också, även om ni gör misstag! :)

Det kan nog stämma att färjan bara tar 12 timmar, tittade på den då jag skulle köra till Wacken, men det blev färjan till Fredrikshavn i Danmark istället.
Tror den färjan från Kiel är ganska dyr :(
Med bil kan det bli dyrt också, nu då bensinen är så dyr.

Men min öl får du gärna komma och prova iallafall om du kommer till Göteborg :)

FallenOne

W:O:A Metalgod
23 Apr. 2002
54.577
38
133
38
BO/FFM/usw.
Learning how to read and write Swedish I'd say is about as hard as it is German and Dutch, they are very similar in many ways.

To speak Swedish I don't know, I've been told it's very hard, but for me it was easy :p
I wonder why... ;)

Well, I notcied it's very difficult to learn writing Swedish if you know Danish. When I started learning Swedish, I always mixed both languages up, because they are so similar in writing. I didn't have that problem with Speaking, because it's not at all like speaking Danish (and much easier!)

In the beginning I had problems with all that "sh"-sounds, but I'm getting better :)