Nederlandstalig forum

• Als neues Loginsystem benutzen wir die Wacken.ID. Damit du deinen jetzigen Account im Wacken Forum mit der Wacken.ID verknüpfen kannst, klicke bitte auf den Link und trage deine E-Mail Adresse ein, die du auch hier im Forum benutzt. Ein User mit deinem Benutzernamen und deiner E-Mail Adresse wird dann automatisch angelegt. Du bekommst dann eine E-Mail und musst deine Wacken.ID bestätigen.

Sollte es Probleme geben, schreibt uns bitte.

Klicke hier, um deinen Account in eine Wacken.ID zu migrireren.

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
109.848
8.570
170
Best, Nederland. Jetzt Belgien
meeeiuw schrieb:
huhu ja er zijn wel vrienden die zegguh dat ze maa gaanmaar moet nog zien of ze echt gaan.

en met de trein waar kan je dat goed regelen?want via de site van de ns word ik niet echt vel weizer qua prijzen en shit
Wel, je neemt de trein van Vathorst (of hoe 't ook mag noemen) naar Amersfoort. Daar is als 't goed is 'n loket "internationaal" en daar kun je info krijgen, en de trein nemen naar Osnabrück Hbf. Daar dan naar Hamburg Altona, en daar nog 'n kaartje kopen naar Itzehoe. De NS (en andere buitenlandse spoorwegen) kennen Itzehoe nl. niet, en brengen je niet verder dan Hamburg. Dat zou je moeten helpen.

Kleine tip: Hoe eerder je reserveert, hoe lager de prijs. En met een NS-kaart (of zo'n OV-geval van de Staat) kun je 'n RailPlus kopen voor 15 pleuro, geeft 25% vermindering op de prijs, bovenop de (Super)SparPreis. Moeilijker moet 't niet zijn. (en ja, zelf gedaan, meermalen vanuit Eindhoven)

Maar ik ga weer via Brussel Zuid-Hamburg, als die trein tenminste rijdt.

agresionpower

W:O:A Metalgod
22 Juni 2005
79.392
593
160
39
Almere, Holland
je kan vast wel iemand vinden die je met de auto op centraal wil brengen...
ik ga zoals gewoonlijk met een paar vrienden mee in de auto, lekker biertje drinken onderweg en kijken hoe lang je dan je pis op kan houden :p

en dat van vrienden ken ik, al 3 jaar lang zeggen een aantal "we gaan dit jaar zeker mee" maar ik heb ze er nog nooit heen zien gaan :p

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
109.848
8.570
170
agresionpower schrieb:
je kan vast wel iemand vinden die je met de auto op centraal wil brengen...
ik ga zoals gewoonlijk met een paar vrienden mee in de auto, lekker biertje drinken onderweg en kijken hoe lang je dan je pis op kan houden :p

en dat van vrienden ken ik, al 3 jaar lang zeggen een aantal "we gaan dit jaar zeker mee" maar ik heb ze er nog nooit heen zien gaan :p
Een van de redenen waarom ik alleen reis, en op 't forumcamp sta.
Ten 1e, je "kent" de mensen met wie je gaat.
Ten 2e, je hoeft niet te zeiken over vervoer ofzo, of over niet gaan, zij die gereserveerd hebben, gaan nl. altijd! (of hij/zij moet ziek worden oid.)

Iscariot

W:O:A Metalhead
9 Jan. 2002
2.369
0
61
42
Apeldoorn- Netherlands
surf.to
meeeiuw schrieb:
haha vathorst is amersfoort,maar het station daar is nog niet klaar of misschien tegen die tijd wel ,maarja een half uur fietsen naar cs is niet erg,maar goed dat zal ik dan morguh wel even doen

Met de trein kunnen ze bij de NS nog best een eind komen naar Wacken. kan je informeren. Je kan ook met zo'n georganiseerde bustour gaan van bijv. Bock-tours. (zie link op Wacken site) Is redelijk te betalen en rijden vast ook wel vanaf Amersfoort. En dat freibier waar ze op de site over reppen klinkt ook niet verkeerd:) (tenzij ze dat afgeschaft hebben afgelopen jaren)

maar het fijnst is als je gewoon een auto kan regelen, desnoods huren. Heb ik ook een paar keer gedaan met wat vrienden.

En over kamperen, ik weet niet wat je met de vraag bedoelt maar de camping ligt pal naast/voor het festivalterrein. je kan gewoon bij je auto kamperen en je mag alles meenemen aan eten, drinken en andere zooi wat je wilt. Het kost alleen 20 euro per auto ongeacht het aantal mensen die mee zijn. Bier ed kun je halen bij de supermarkten in het dorpje dat op loopafstand ligt. Verder moet je gewoon relaxed zijn en veel lol hebben daar.

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
109.848
8.570
170
Iscariot schrieb:
Met de trein kunnen ze bij de NS nog best een eind komen naar Wacken. kan je informeren. Je kan ook met zo'n georganiseerde bustour gaan van bijv. Bock-tours. (zie link op Wacken site) Is redelijk te betalen en rijden vast ook wel vanaf Amersfoort. En dat freibier waar ze op de site over reppen klinkt ook niet verkeerd:) (tenzij ze dat afgeschaft hebben afgelopen jaren)

maar het fijnst is als je gewoon een auto kan regelen, desnoods huren. Heb ik ook een paar keer gedaan met wat vrienden.

En over kamperen, ik weet niet wat je met de vraag bedoelt maar de camping ligt pal naast/voor het festivalterrein. je kan gewoon bij je auto kamperen en je mag alles meenemen aan eten, drinken en andere zooi wat je wilt. Het kost alleen 20 euro per auto ongeacht het aantal mensen die mee zijn. Bier ed kun je halen bij de supermarkten in het dorpje dat op loopafstand ligt. Verder moet je gewoon relaxed zijn en veel lol hebben daar.
En daar sluit ik me volledig bij aan.

C U op 't forumcamp volgend jaar!!! (AP, Isca, Winter...)

agresionpower

22 Juni 2005
79.392
593
160
39
Almere, Holland
Quark schrieb:
En daar sluit ik me volledig bij aan.

C U op 't forumcamp volgend jaar!!! (AP, Isca, Winter...)

ik zit waarschijnlijk met een aantal vrienden op camping C zoals gewoonlijk, aangezien we al op zondag gaan.
maar je zal me ongetwijfelt een paar keer op het forumcamp tegen komen, aangezien ik daar genoeg mensen ken.

Winterslaap

22 Nov. 2004
2.054
0
61
48
nederland
agresionpower schrieb:
ik zit waarschijnlijk met een aantal vrienden op camping C zoals gewoonlijk, aangezien we al op zondag gaan.
maar je zal me ongetwijfelt een paar keer op het forumcamp tegen komen, aangezien ik daar genoeg mensen ken.

mja....daar ben ik dit jaar ook beland..(met hulp van Q )
was wel leuk! :)

meeeiuw

tja ik heb dus gewoon geen idee hoedat allemaal werkt met die campings ben nog nooit op zo een meerdaags festival geweest dus tja ik weet het niet,daarom klink waarschijnlijk ook oerdom en vervelend enso.sorry daarvoor maar ben gewoon benieuwd hoe het gaat.

en auto huren moet je 3 jaar rij ervaring voor hebben of 23 jaar oud zijn en aan gezien ik dat bijde nog niet heb/ben gaat dat niet.maarja misschein dat ik me rijbewijs op tijd haal en dat ik me ouders auto kan jatte ofzo.

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
109.848
8.570
170
Je kan ook altijd een Euro-Domino ticket kopen, en dan gewoon 3 dagen vrij reizen in Duitsland. Vakantie aanplakken, en 't is gepiept. Of je vindt iemand die 25 jaar is met 3 jaar rijbewijs. Die moeten ook niet zo moeilijk te vinden zijn. Of ga met zo'n busreis, schijnt niet zo duur te zijn, er is "Freibier" en je ticket is in de prijs inbegrepen. (Alleen moet je zondag 's morgens zo vroeg weg, naar 't schijnt)

agresionpower

22 Juni 2005
79.392
593
160
39
Almere, Holland
ik zou zeggen gewoon je camping uitrusting mee nemen met voedsel voor een paar dagen en bier voor een maand :p
werkt bij mij ook altijd, en hoe je der heen gaat moet je maar ff kijken, soms krijg je op het laatste moment een plek aangeboden in iemand auto... maarja daar moet je natuurlijk niet op gokken

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
109.848
8.570
170
agresionpower schrieb:
ik zou zeggen gewoon je camping uitrusting mee nemen met voedsel voor een paar dagen en bier voor een maand :p
werkt bij mij ook altijd, en hoe je der heen gaat moet je maar ff kijken, soms krijg je op het laatste moment een plek aangeboden in iemand auto... maarja daar moet je natuurlijk niet op gokken
Ik heb nog wel 'n plaatsje over in de trein :D