Nederlandstalig forum

  • Als neues Loginsystem benutzen wir die Wacken.ID. Damit du deinen jetzigen Account im Wacken Forum mit der Wacken.ID verknüpfen kannst, klicke bitte auf den Link und trage deine E-Mail Adresse ein, die du auch hier im Forum benutzt. Ein User mit deinem Benutzernamen und deiner E-Mail Adresse wird dann automatisch angelegt. Du bekommst dann eine E-Mail und musst deine Wacken.ID bestätigen.

    Sollte es Probleme geben, schreibt uns bitte.

    Klicke hier, um deinen Account in eine Wacken.ID zu migrireren.

Sipyloidea

W:O:A Metalgod
19 März 2007
55.327
11
133
34
gooie dag :) (oha... me trieing speek dutch...)

kijk quark.. ik probeer het well *G* maar ik weet niet hoe goed het is... (hope SOMEBODY underdstands this now :D)
heel kort... ik kan nederlands lezen maar schrijfen nog niet zo erg goed... maar ik probeer mijn best te doen :)

Ik ben Iris... 22 en woon in Arnhem :) in the world best provincie Gelderland... Als iemand en fraagje had... just ask *G* (ik ben duitse en leer nur al 4 maande nederlands :) )

Groetjes

Dat lijkt naar mij :p Leer je nederlands aan de universiteit of alleen? Ik wil aan de universiteit gaan, maar ik vind geen woning.

Schrijven gaat goed denk ik (voor dat ik het alleen leer) maar praten vind ik nog heel moeilijk. Ik lees nu een nederlandse boek luid om het uitspraak te oefenen.
 

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
105.909
6.674
170
Best, Nederland. Jetzt Belgien
Dat lijkt naar mij :p Leer je nederlands aan de universiteit of alleen? Ik wil aan de universiteit gaan, maar ik vind geen woning.

Schrijven gaat goed denk ik (vooral omdat ik het alleen leer) maar praten vind ik nog heel moeilijk. Ik lees nu een nederlands boek luid om de uitspraak te oefenen.

'n Paar foutjes zaten er nog in.
DE uitspraak.
een Nederlands boek, want het is HET boek, onbepaald, (dus een boek), dus zonder "e".
Ik zou "vooral omdat ik het alleen leer" zeggen.

Dus... 'n 8 op 10. En dat is niet slecht!
 

Lady_Wolf

W:O:A Metalmaster
4 Juli 2006
33.175
0
81
38
A crazy men's Utopia
www.myspace.com
nou sorry hoor, maar ik kan er wel wat meer uithalen, vooral dingen die gewoon in het ABN niet kloppen, zoals een boek luid lezen, dat heet in het ABN hardop, en je gaat niet aan de universiteit, je gaat aan de universiteit studeren...
Naar iemand lijken? je lijkt op iemand...
 

agresionpower

W:O:A Metalgod
22 Juni 2005
79.359
577
160
38
Almere, Holland
'n Paar foutjes zaten er nog in.
DE uitspraak.
een Nederlands boek, want het is HET boek, onbepaald, (dus een boek), dus zonder "e".
Ik zou "vooral omdat ik het alleen leer" zeggen.

Dus... 'n 8 op 10. En dat is niet slecht!

nou sorry hoor, maar ik kan er wel wat meer uithalen, vooral dingen die gewoon in het ABN niet kloppen, zoals een boek luid lezen, dat heet in het ABN hardop, en je gaat niet aan de universiteit, je gaat aan de universiteit studeren...
Naar iemand lijken? je lijkt op iemand...

ik ben in ieder geval trots op der :)

en ja, aan de uitspraak word nog gewerkt ;)
 

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
105.909
6.674
170
Best, Nederland. Jetzt Belgien
nou sorry hoor, maar ik kan er wel wat meer uithalen, vooral dingen die gewoon in het ABN niet kloppen, zoals een boek luid lezen, dat heet in het ABN hardop, en je gaat niet aan de universiteit, je gaat aan de universiteit studeren...
Naar iemand lijken? je lijkt op iemand...

Ik kan iets luid lezen. Maar mss is dat door té grote Vlaamse invloeden.
En "aan de univ." had ik over 't hoofd gezien. (tja, met 10% zicht....)

ik ben in ieder geval trots op der :)

en ja, aan de uitspraak word nog gewerkt ;)

En dat mag je gerust zijn! (ik ben 't ook stiekem ;))
Uitspraak hè! Wiens uitspraak? Jouw Hollands "dialect", of dat van mij? :D
 

Fries

Newbie
18 Aug. 2008
18
0
46
44
Roermond
Hoe komt iemand er bij om het brabants een schoon dialect te noemen?
Maar heb duchtig wat los gemaakt lees ik ;)
Welke provincie nou het beste is.
Uit eindelijk maakt het niet uit welke het mooiste/schoonste/beste is.
Punt blijft dat het geld er nooit naar toe gaat, alleen maar naar "de Hollanden".

Voor een ieder die Nederlands aan het leren is, ga vooral door, was allemaal vrij makkelijk te volgen, soms even na denken, maar dan heb je ook wat.
spreken in je eentje heeft eerlijk gezegd weinig nu volgens mij.
Je spreekt iets uit, maar of het goed is, daar kan niemand commentaar op geven.
Maar toch goed van het proberen.
Op Wacken 2009 zullen we wel een gesprek aan gaan en kijken hoe de uitspraken zijn van een ieder ;)
 

agresionpower

W:O:A Metalgod
22 Juni 2005
79.359
577
160
38
Almere, Holland
Hoe komt iemand er bij om het brabants een schoon dialect te noemen?
Maar heb duchtig wat los gemaakt lees ik ;)
Welke provincie nou het beste is.
Uit eindelijk maakt het niet uit welke het mooiste/schoonste/beste is.
Punt blijft dat het geld er nooit naar toe gaat, alleen maar naar "de Hollanden".

Voor een ieder die Nederlands aan het leren is, ga vooral door, was allemaal vrij makkelijk te volgen, soms even na denken, maar dan heb je ook wat.
spreken in je eentje heeft eerlijk gezegd weinig nu volgens mij.
Je spreekt iets uit, maar of het goed is, daar kan niemand commentaar op geven.
Maar toch goed van het proberen.
Op Wacken 2009 zullen we wel een gesprek aan gaan en kijken hoe de uitspraken zijn van een ieder ;)

het uitspreken doet ze dan ook in mijn bijzijn ;)