wat zouden een nederlandse en wss een duitse in vredesnaam met het vlaams blok te maken moeten hebben
Ge wit oit noit hoe 'n koe 'n haas vangt.
Or the cow catches the hare
wat zouden een nederlandse en wss een duitse in vredesnaam met het vlaams blok te maken moeten hebben
gooie dag (oha... me trieing speek dutch...)
kijk quark.. ik probeer het well *G* maar ik weet niet hoe goed het is... (hope SOMEBODY underdstands this now )
heel kort... ik kan nederlands lezen maar schrijfen nog niet zo erg goed... maar ik probeer mijn best te doen
Ik ben Iris... 22 en woon in Arnhem in the world best provincie Gelderland... Als iemand en fraagje had... just ask *G* (ik ben duitse en leer nur al 4 maande nederlands )
Groetjes
Dat lijkt naar mij Leer je nederlands aan de universiteit of alleen? Ik wil aan de universiteit gaan, maar ik vind geen woning.
Schrijven gaat goed denk ik (vooral omdat ik het alleen leer) maar praten vind ik nog heel moeilijk. Ik lees nu een nederlands boek luid om de uitspraak te oefenen.
Maar hoe gek 't klinkt, die allianties houden het nooit vol. Ze zitten constant te stechelen wie de grote man mag zijn. En ja, dan zijn ze weer gebarsten.
Democraten zijn 't nooit geweest dus....
En mss is dat maar goed ook.
'n Paar foutjes zaten er nog in.
DE uitspraak.
een Nederlands boek, want het is HET boek, onbepaald, (dus een boek), dus zonder "e".
Ik zou "vooral omdat ik het alleen leer" zeggen.
Dus... 'n 8 op 10. En dat is niet slecht!
nou sorry hoor, maar ik kan er wel wat meer uithalen, vooral dingen die gewoon in het ABN niet kloppen, zoals een boek luid lezen, dat heet in het ABN hardop, en je gaat niet aan de universiteit, je gaat aan de universiteit studeren...
Naar iemand lijken? je lijkt op iemand...
nou sorry hoor, maar ik kan er wel wat meer uithalen, vooral dingen die gewoon in het ABN niet kloppen, zoals een boek luid lezen, dat heet in het ABN hardop, en je gaat niet aan de universiteit, je gaat aan de universiteit studeren...
Naar iemand lijken? je lijkt op iemand...
ik ben in ieder geval trots op der
en ja, aan de uitspraak word nog gewerkt
Ik kan iets luid lezen. Maar mss is dat door té grote Vlaamse invloeden.
En "aan de univ." had ik over 't hoofd gezien. (tja, met 10% zicht....)
En dat mag je gerust zijn! (ik ben 't ook stiekem )
Uitspraak hè! Wiens uitspraak? Jouw Hollands "dialect", of dat van mij?
de mijne!
die is veel beter
ja ja, Hollandse arrogantie
Hoe komt iemand er bij om het brabants een schoon dialect te noemen?
Maar heb duchtig wat los gemaakt lees ik
Welke provincie nou het beste is.
Uit eindelijk maakt het niet uit welke het mooiste/schoonste/beste is.
Punt blijft dat het geld er nooit naar toe gaat, alleen maar naar "de Hollanden".
Voor een ieder die Nederlands aan het leren is, ga vooral door, was allemaal vrij makkelijk te volgen, soms even na denken, maar dan heb je ook wat.
spreken in je eentje heeft eerlijk gezegd weinig nu volgens mij.
Je spreekt iets uit, maar of het goed is, daar kan niemand commentaar op geven.
Maar toch goed van het proberen.
Op Wacken 2009 zullen we wel een gesprek aan gaan en kijken hoe de uitspraken zijn van een ieder
Nou... je doet je mond open en er zal geluid uit komen.Hoe komt iemand er bij om het brabants een schoon dialect te noemen?
Alleen is het een beetje dom om iemand dialect nederlands te leren...