Nederlandstalig forum

• Als neues Loginsystem benutzen wir die Wacken.ID. Damit du deinen jetzigen Account im Wacken Forum mit der Wacken.ID verknüpfen kannst, klicke bitte auf den Link und trage deine E-Mail Adresse ein, die du auch hier im Forum benutzt. Ein User mit deinem Benutzernamen und deiner E-Mail Adresse wird dann automatisch angelegt. Du bekommst dann eine E-Mail und musst deine Wacken.ID bestätigen.

Sollte es Probleme geben, schreibt uns bitte.

Klicke hier, um deinen Account in eine Wacken.ID zu migrireren.

Motorhoofd

Member
6 Sep. 2012
50
0
51
Nijverdal OV, Netherlands
Hallo, ik ben gisteren op de Wacken site gekomen en dacht "Dat ga ik doen" een ticket besteld (kost niks) en nu dan maar naar Wacken toe! Mijn vrienden zijn Super saai dus ik ga maar alleen! Mijn ervaring van o.a. Sweden Rock is dat vriendschap snel bloeit dus daar maak ik me niet druk om. Maar nu zit ik alleen nog met hoe er heen gaan!?

Ik heb via de Wacken site al gekeken dat er een duits bus bedrijf hier bij enschede langs komt kost 44 euro, maar ik was benieuwd hoe de rest eigelijk gaat of wat de mogelijkheden zijn?

Met vriendelijke groet,
Motorhoofd

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
108.402
7.888
170
Best, Nederland. Jetzt Belgien
Hallo, ik ben gisteren op de Wacken site gekomen en dacht "Dat ga ik doen" een ticket besteld (kost niks) en nu dan maar naar Wacken toe! Mijn vrienden zijn Super saai dus ik ga maar alleen! Mijn ervaring van o.a. Sweden Rock is dat vriendschap snel bloeit dus daar maak ik me niet druk om. Maar nu zit ik alleen nog met hoe er heen gaan!?

Ik heb via de Wacken site al gekeken dat er een duits bus bedrijf hier bij enschede langs komt kost 44 euro, maar ik was benieuwd hoe de rest eigelijk gaat of wat de mogelijkheden zijn?

Met vriendelijke groet,
Motorhoofd

Dat Duits bedrijf is "Bock Tours". Nooit mee gereisd, stopt in België nl. niet zo best. (in Best overigens ook niet, maar da's wat anders)

Je kan autodelen. (als je in Enschede woont, is Gronau niet ver weg.) Daar heb je www.mitfahrerzentrale.de, www.mitfahrgelegenheit.de enz. voor. (je vult je vertrek, aankomst in, dag van vertrek, en voorkeursuur, vindt een chauffeur, en met hem/haar spreek je verder af, regelmatig gedaan, maar als (treinrit)aanbieder)

Of je stapt in Gronau weer op de trein (of ESD), en dan tot Münster/Dortmund, dan naar Hamburg, en zo naar Itzehoe. Daar rijdt een pendelbus dan tot Wacken.
Vooral 't eind is leuk, als je de hoofdschudders op de laatste trein ziet zitten.
Ben je op tijd met boeken, dan ben je voor €78 heen én terug.

En je kan (als je een rijbewijs+auto hebt) zelf rijden. Geen ervaring mee. Ik mag niet.

agresionpower

W:O:A Metalgod
22 Juni 2005
79.390
592
160
39
Almere, Holland

Met vriendelijke groet,
Motorhoofd

Ik ging de eerste jaren met de auto, vrienden van mij reden. de laatste jaren ben ik telkens met de trein geweest.
Als je op tijd je kaartje besteld dan scheelt dat heel veel geld.

Nemesiss

W:O:A Metalmaster
4 März 2006
8.034
0
81
Nederland

Met vriendelijke groet,
Motorhoofd

Ik heb helemaal geen ervaring met bussen of treinen richting Wacken. Persoonlijk vind ik het leuk om daar heen te rijden. En het gemak dat je nergens rekening mee hoeft te houden. Maarja wij gaan dat altijd wel met een grote groep en spreken af bij de befaamde burger king (die trouwens gesloten is!!!!!).

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
108.402
7.888
170
Ik heb helemaal geen ervaring met bussen of treinen richting Wacken. Persoonlijk vind ik het leuk om daar heen te rijden. En het gemak dat je nergens rekening mee hoeft te houden. Maarja wij gaan dat altijd wel met een grote groep en spreken af bij de befaamde burger king (die trouwens gesloten is!!!!!).

Maar jij/jullie kúnnen rijden. Ik moet hier helemaal alleen gaan, omdat er geen kat is die hier mee wil rijden. En dan wordt een omweg via Hilverdorp al groot, laat staan Amsterdam!
Dus 't treintje. Hoewel ik de eerste 4 jaren met de auto ben gegaan. (1x Eindhoven, 3x Gronau(Westf) )

Nemesiss

4 März 2006
8.034
0
81
Nederland
Maar jij/jullie kúnnen rijden. Ik moet hier helemaal alleen gaan, omdat er geen kat is die hier mee wil rijden. En dan wordt een omweg via Hilverdorp al groot, laat staan Amsterdam!
Dus 't treintje. Hoewel ik de eerste 4 jaren met de auto ben gegaan. (1x Eindhoven, 3x Gronau(Westf) )

Ja dan is trein inderdaad wel een goede optie. En misschien is het wel heel prettig, maar ik heb er geen ervaring mee...

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
108.402
7.888
170
Ja dan is trein inderdaad wel een goede optie. En misschien is het wel heel prettig, maar ik heb er geen ervaring mee...

Well, goed te doen, confortabel, alleen wel weten wie je vervoerders zijn.
NS en DB. Niet meteen de sterkste namen.

En vooral in Duitsland kan overstappen vervelend zijn, omdat de aankomende trein vertraging had, terwijl de aansluitende trein is vertrokken. (daag treinbinding!)

Nemesiss

4 März 2006
8.034
0
81
Nederland
Well, goed te doen, confortabel, alleen wel weten wie je vervoerders zijn.
NS en DB. Niet meteen de sterkste namen.

En vooral in Duitsland kan overstappen vervelend zijn, omdat de aankomende trein vertraging had, terwijl de aansluitende trein is vertrokken. (daag treinbinding!)

Ooh ja dat is dan wel vervelend. Dat probleem is er dan weer niet met de auto ;)

Motorhoofd

Member
6 Sep. 2012
50
0
51
Nijverdal OV, Netherlands
Bedankt voor de al verstreken informatie! Alleen met de auto er heen gaan word hem niet voor mij, dus ik zal wel moeten treinen/bussen. Hoewel ik zelf een voorkeur trek naar een bus aangezien je dan voor het terrein staat en direct door kan.

Lady_Wolf

4 Juli 2006
33.175
0
81
39
A crazy men's Utopia
www.myspace.com
Ik ben een keertje met de bus vanuit Nijmegen geweest, niet van Bocktours btw, maar van The Rock, van RockTemple Kerkrade geloof ik. Doet er ook eigenlijk niet toe.
Was wel echt supergezellig, maar het duurt wel best wel lang. De bus moet natuurlijk elke zoveel tijd stoppen voor de rust van de chauffeur en dan wordt er ook gerookt enzo.
Maar het is wel een hele goede manier om meteen een lading nieuwe mensen te leren kennen.

Lady_Wolf

4 Juli 2006
33.175
0
81
39
A crazy men's Utopia
www.myspace.com
3? :confused:

Ik ken Hengelo (CS), en Hengelo Oost, maar waar komt de 3e dan, en hoe gaat dat dan heten?

In december opent Hengelo Gezondheidspark, aan het lijntje (Oldenzaal)- Hengelo - Zutphen.
Misschien dat ik toch wel kom eigenlijk :p Er staat in Hellendoorn maar 1 interessante band, die ik op Dokk'em ook nog gezien heb. 2 bands van bekenden, maar die zijn niet interessant en een paar bands waar van de naam me wat zeggen en een band die ik sowieso al niet boeiend vind :D :p