• Als neues Loginsystem benutzen wir die Wacken.ID. Damit du deinen jetzigen Account im Wacken Forum mit der Wacken.ID verknüpfen kannst, klicke bitte auf den Link und trage deine E-Mail Adresse ein, die du auch hier im Forum benutzt. Ein User mit deinem Benutzernamen und deiner E-Mail Adresse wird dann automatisch angelegt. Du bekommst dann eine E-Mail und musst deine Wacken.ID bestätigen.

Sollte es Probleme geben, schreibt uns bitte.

Klicke hier, um deinen Account in eine Wacken.ID zu migrireren.

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
109.891
8.599
170
Best, Nederland. Jetzt Belgien
tonight I'm going to arrange my mortgage tax refund thingy.. that will safe me about 200 euro's a month...

Be aware! The "Belastingdienst" will maybe refund you, but if you have to make a tax declaration next year, you MIGHT have to pay them back.

My suggestion, make a refund as low as you can afford. All advances will be accounted for later (in March/April/May)

"Belastingdienst" is like the IRS in the US btw.

agresionpower

W:O:A Metalgod
22 Juni 2005
79.392
593
160
39
Almere, Holland
Be aware! The "Belastingdienst" will maybe refund you, but if you have to make a tax declaration next year, you MIGHT have to pay them back.

My suggestion, make a refund as low as you can afford. All advances will be accounted for later (in March/April/May)

"Belastingdienst" is like the IRS in the US btw.

uhm.. de hypotheekrente aftrek is naar mijn weten gewoon een standaard di eniet omhoog of naar beneden gaat, maar ik zal het straks met mijn hypotheek adviseur bespreken.

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
109.891
8.599
170
Best, Nederland. Jetzt Belgien
uhm.. de hypotheekrente aftrek is naar mijn weten gewoon een standaard di eniet omhoog of naar beneden gaat, maar ik zal het straks met mijn hypotheek adviseur bespreken.

Hypotheekrente is (behoudens overwaarde, maar dat heb jij niet met je eerste woning) aftrekbaar, evenals kosten van notaris en andere kosten die bji de aankoop van toepassing zijn.

Maar.... daar tegenover staat ook "inkomsten", en dit is de WOZ-waarde.
En die moet je dus wel optellen.
Ik ken de WOZ niet van jouw kot, maar die zal niet worden gereduceerd omdat jij een reductie hebt gehad op de aankoopprijs!

Maar, zoals je zegt, laat je góed informeren!
En zoals ik zei, probeer niet téveel in een keer af te trekken, enkel wat je kan 'missen' want eenmaal aangifte, élk jaar aangifte!

De WOZ moet je opvragen bij de gemeente, of moet vermeld zijn in je overdrachtsakte bij de notaris.

agresionpower

W:O:A Metalgod
22 Juni 2005
79.392
593
160
39
Almere, Holland
Hypotheekrente is (behoudens overwaarde, maar dat heb jij niet met je eerste woning) aftrekbaar, evenals kosten van notaris en andere kosten die bji de aankoop van toepassing zijn.

Maar.... daar tegenover staat ook "inkomsten", en dit is de WOZ-waarde.
En die moet je dus wel optellen.
Ik ken de WOZ niet van jouw kot, maar die zal niet worden gereduceerd omdat jij een reductie hebt gehad op de aankoopprijs!

Maar, zoals je zegt, laat je góed informeren!
En zoals ik zei, probeer niet téveel in een keer af te trekken, enkel wat je kan 'missen' want eenmaal aangifte, élk jaar aangifte!

De WOZ moet je opvragen bij de gemeente, of moet vermeld zijn in je overdrachtsakte bij de notaris.

gezien de huizenprijzen dalen is de kans groot dat ik nog geen inkomsten heb de aankomende tijd ;)