Blake
Schnucki
Tatsächlich hatte ich ja das Geld das ich euch schulde in euren Giesingerkasten, den ihr bei mir vergessen habt, gestecktDie Reisetasche voller Geldscheine, die wir bei dir vergessen haben?![]()

Tatsächlich hatte ich ja das Geld das ich euch schulde in euren Giesingerkasten, den ihr bei mir vergessen habt, gestecktDie Reisetasche voller Geldscheine, die wir bei dir vergessen haben?![]()
Die in der Rassismusforschung aktuell akzeptierte Definition stammt von dem französischen Soziologen Albert Memmi:
– Memmi, S. 103 u. 164[42][45][46][47]„Der Rassismus ist die verallgemeinerte und verabsolutierte Wertung tatsächlicher oder fiktiver Unterschiede zum Nutzen des Anklägers und zum Schaden seines Opfers, mit der seine Privilegien oder seine Aggressionen gerechtfertigt werden sollen“
ich dachte wir schulden dir noch Geld wegen dem ganzen Sushi etc.Tatsächlich hatte ich ja das Geld das ich euch schulde in euren Giesingerkasten, den ihr bei mir vergessen habt, gesteckt![]()
Das klären wir morgenich dachte wir schulden dir noch Geld wegen dem ganzen Sushi etc.
Ich bin bei sowas gar nicht gut.![]()
Es ist einfach lächerlich.
Wenn du an deine eigenen Geschichten glaubst ist das dein Problem. Aber ich sehe, auf dem Niveau ist eine Diskussion mit dir nicht möglich.
Verlink die von dir genannte Definition von Rassismus und wir können über das Thema weiter reden. Wenn aber alle deine Aussagen auf deiner persönlichen Meinung und einzelne Aussagen basiert ist mir das zu doof.
Ohne Quellenangabe, wer Rassismus angeblich so definiert hat, spielen deine Aussagen für mich in der gleichen Liga wie die von Coronaleugnern und ähnlichem.
Wenigstens hast du zugegeben, dass die Aussagen von Frau Hasters nicht zutreffen. Immerhin etwas.
Why white people can't experience racism
White people can indeed face stereotypical assumptions based on their skin colour and hence encounter racial prejudice. But this cannot be called racism, because of the inherent systemic imbalance of power between those with lighter skin colour and people of colour.
Racial prejudice can affect people on an individual level, but it would not have the same effect on a larger social and cultural level because it is only when stereotypes are bolstered by power, such as through a eurocentric model of thinking, that it creates systemic and structural racism and oppression that people of colour have encountered throughout history.
Dr Pragya Agarwal, author and behavioural scientist
In its most simplistic definition, racism is prejudice or discrimination directed at someone of a different race – based on the belief that your own race is superior.
Taking this definition at its word, then, would suggest that it is possible for a person of any race to experience racism if someone treats them badly for this reason – even white people.
But this definition of racism leaves out one crucial element: The power structures that uphold and perpetuate racism.
Racism doesn’t exist in a vacuum. It exists within a hierarchical structure with power at its core. Racism only works because one group has power and other groups do not.
And it is white people who – historically, and in the West at least – hold the power when it comes to racial divides, thanks to centuries of Eurocentric beliefs and structures that continue to privilege and centre whiteness.
Reverse Racism is a Myth
While assumptions and stereotypes about white people do exist, this is considered racial prejudice, not racism. Racial prejudice refers to a set of discriminatory or derogatory attitudes based on assumptions derived from perceptions about race and/or skin colour. Thus, racial prejudice can indeed be directed at white people (e.g., “White people can’t dance”) but is not considered racism because of the systemic relationship to power. When backed with power, prejudice results in acts of discrimination and oppression against groups or individuals. In Canada, white people hold this cultural power due to Eurocentric modes of thinking, rooted in colonialism, that continue to reproduce and privilege whiteness. It is whiteness that has the power to define the terms of racialized others’ existence. Tim Wise explains how, for white individuals,
“When a group of people [such as racialized individuals] has little or no power over you institutionally, they don’t get to define the terms of your existence, they can’t limit your opportunities, and you needn’t worry much about the use of a slur to describe you and yours, since, in all likelihood, the slur is as far as it’s going to go. What are they going to do next: deny you a bank loan? Yeah, right. … White perceptions are what end up counting in a white-dominated society. If whites say [Indigenous people] are savages (be they of the “noble” or vicious type), then by God, ththere-is-no-neutral-nice-white-people-can-still-be-complicit-in-a-racist-societyey’ll be seen as savages. If [Indigenous people] say whites are mayonnaise-eating Amway salespeople, who the hell is going to care? If anything, whites will simply turn it into a marketing opportunity. When you have the power, you can afford to be self-deprecating, after all” (2002).
Der kennt Dich und Deine obskuren PerversospieleGeiler Poster. Amazonbestellung? In Briefkasten. Spiel ab 18? In Briefkasten. Ahab-Shirt? In die Filiale.![]()
Ähhhh?Geiler Poster. Amazonbestellung? In Briefkasten. Spiel ab 18? In Briefkasten. Ahab-Shirt? In die Filiale.![]()
Sorry, ich habe einige Schwierigkeiten bei DIESER Definition von Rassismus! Wenn's echt nur wirklich um die Hautfarbe geht,und sonst nichts, dann ist das, mMn, eine zu enge Definition.Deutsche Quellen sind rar und die Begrifflichkeiten sind im Englischen klarer definiert:
Quelle: https://metro.co.uk/2020/03/09/can-white-people-experience-racism-12340542/
Quelle: https://www.aclrc.com/myth-of-reverse-racism
weitere Quellen:
![]()
Editorial: Can white people experience racism? Pt. II
An explanation of why white people cannot experience racism.mndaily.com
there-is-no-neutral-nice-white-people-can-still-be-complicit-in-a-racist-society?t=1639060740459![]()
How the Myth of Reverse Racism Drives the Affirmative-Action Debate
Claims of discrimination against whites have little basis in data but still animate opposition to race-conscious practices.www.theatlantic.com
Das Problem an dieser allgemeinen Definition, die du und Alkrocker zitieren ist, dass im Deutschen nicht zwischen racism und racial prejudice unterschieden wird und der historische Kontext, sowie die unabdingbare damit verbundene Rassentheorie außen vor gelassen werden.
Wenn dir das jetzt nicht zumindest einen Zugang zu meinem Verständnis von Rassismus gibt, können wir gerne an diesem Punkt die Diskussion beenden.
Fix noch überflogen. Nach dem Artikel ist das Problem dann wirklich eines der Begrifflichkeiten.
Ja.Der kennt Dich und Deine obskuren Perversospiele
Und mit dem Shirt wollte er Dich ärgern. So!