What is the best way to get from Hamburg to Wacken today at 6 pm? Or maybe there is anyone who is heading to WOA by car and has some free seat.
Train to Itzehoe and then the shuttle bus to Wacken.
NBE trains once an hour, or from Hamburg Main Station, the train to Kiel Hbf, and change in Elmshorn (track 1) to the NOB train to Weaterland, and get off at Itzehoe.
From Altona, a direct train to Itzehoe by the same NOB train.
SH ticket or just a single trip SH rate also works.
Is the camping open that early before the festival?
And would there anything to do there (aside from the traditional beer drinking) to pass the extra two days before the festival?
2019 will be my first time at Wacken (largest I've been to so far is Hellfest), so I'm trying to figure out things in advance to avoid last minute panic.
(Especially since I'll be going alone und Ich kann nur ein bisschen Deutsch sprechen/verstehen. )
I'm currently trying to decide between grabbing a bus ticket (Paris - Wacken) or waiting to get a Metal Train ticket from/to Essen where I have some friends and a place to crash midway.
Tu ne peux pas comparer Hellfest et Wacken! Ce sont 2 festivals qui sont complètement differents l'un à l'autre.Is the camping open that early before the festival?
And would there anything to do there (aside from the traditional beer drinking) to pass the extra two days before the festival?
2019 will be my first time at Wacken (largest I've been to so far is Hellfest), so I'm trying to figure out things in advance to avoid last minute panic.
(Especially since I'll be going alone und Ich kann nur ein bisschen Deutsch sprechen/verstehen. )
I'm currently trying to decide between grabbing a bus ticket (Paris - Wacken) or waiting to get a Metal Train ticket from/to Essen where I have some friends and a place to crash midway.
Verkaufsbeginn der Metal-Train Tickets 2019:
01. September 2018
The campgrounds open on Monday at 3PM.
There won't be anything special to do until Wednesday, which is when the pre party starts with the metal battle bands.
But I can assure you those day's are lots of fun. I usually arrive on Tuesday afternoon.
Tu ne peux pas comparer Hellfest et Wacken! Ce sont 2 festivals qui sont complètement differents l'un à l'autre.
Le Hellfest est plutôt orienté vers le FESTIVAL, tandis que le Wacken est également orienté vers le camping, et autres par du fest, ainsi que le village.
Et le Metal-Train est à considerer, c'était vraiment génial en 2014. Mais le dimanche matin....
T'inquiètes! Si ce n'est pas toi qui vas vers les autres, les autres vont vers toi. Donc...Aha, je vois. C'est un point de vue intéressant.
J'ai entendu que l'experience n'est pas du tout pareil entre les deux fests, et ça fait partie des raisons pour lesquelles j'ai envie de faire Wacken. Même si je sais qu'il y a forte chance que je me sens trop seul/accabler là-bas vue que l’élément social semble être bien plus important qu'au Hellfest et je ne suis pas exactement le genre de personne extrovertie et douée à faire des connaissances rapidement.
Aha, je vois. C'est un point de vue intéressant.
J'ai entendu que l'experience n'est pas du tout pareil entre les deux fests, et ça fait partie des raisons pour lesquelles j'ai envie de faire Wacken. Même si je sais qu'il y a forte chance que je me sens trop seul/accablé là-bas vue que l’élément social semble être bien plus important qu'au Hellfest et je ne suis pas exactement le genre de personne extrovertie et douée à faire des connaissances rapidement.
T'inquiètes! Si ce n'est pas toi qui vas vers les autres, les autres vont vers toi. Donc...
En plus, moi je suis pas non plus si extrovert, mais là-bas, on change.
Thanks!!! I start planning out early.. (way too early).. lol.... So knowing all the options is a good thing.. Thanks again!!!First post adapted and updated. (new prices, all bus travel partners in ONE link. )