Nederlandstalig forum

• Als neues Loginsystem benutzen wir die Wacken.ID. Damit du deinen jetzigen Account im Wacken Forum mit der Wacken.ID verknüpfen kannst, klicke bitte auf den Link und trage deine E-Mail Adresse ein, die du auch hier im Forum benutzt. Ein User mit deinem Benutzernamen und deiner E-Mail Adresse wird dann automatisch angelegt. Du bekommst dann eine E-Mail und musst deine Wacken.ID bestätigen.

Sollte es Probleme geben, schreibt uns bitte.

Klicke hier, um deinen Account in eine Wacken.ID zu migrireren.

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
109.843
8.563
170
Best, Nederland. Jetzt Belgien
Iscariot schrieb:
staken in het OV vind ik altijd zo'n kutzooi, altijd pakken ze dat, en wij weer de lul
Ben blij dat je in NL woont, as ik me nie vergis, kunnen jullie nog 'n vergoeding krijgen als OV-houders. (al is 't maar 'nen euro of 2) Hier krijg je niks, nul komma nul. (behalve als je 'n abo hebt, dan wordt-ie met 'n dag verlengd)
Dus ik, met 'n abo van de (Federale) overheid, waarvoor ik dus niks heb betaald, kan 't schudden.

Iscariot

W:O:A Metalhead
9 Jan. 2002
2.369
0
61
42
Apeldoorn- Netherlands
surf.to
Quark schrieb:
Ben blij dat je in NL woont, as ik me nie vergis, kunnen jullie nog 'n vergoeding krijgen als OV-houders. (al is 't maar 'nen euro of 2) Hier krijg je niks, nul komma nul. (behalve als je 'n abo hebt, dan wordt-ie met 'n dag verlengd)
Dus ik, met 'n abo van de (Federale) overheid, waarvoor ik dus niks heb betaald, kan 't schudden.

Bij vertragingen ja, bij staking krijg je volgens mij noppes

Iscariot

9 Jan. 2002
2.369
0
61
42
Apeldoorn- Netherlands
surf.to
Quark schrieb:
Ik weet dat je bij staking je kortingskaart in elk geval niet terugkrijgt, danwel 'n dag wordt verlengt. Voor OV-houders ligt 't volgens mij anders, maar ik weet 't niet (meer).

Ach, ik woon ook in Bels.

:D

Mja...ze moeten gewoon niet staken, punt uit...

Je kan trouwens merken dat het herfst wordt in Nederland....aan de vertragingen e storingen op het spoor. Hoe is de situatie op het Belgische spoor?

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
109.843
8.563
170
Iscariot schrieb:
Mja...ze moeten gewoon niet staken, punt uit...

Je kan trouwens merken dat het herfst wordt in Nederland....aan de vertragingen e storingen op het spoor. Hoe is de situatie op het Belgische spoor?
Hier hebben de treinen geen vierkante wielen, en wordt er normaal gereden, zonder noemenswaardige vertragingen. (Ja, zelfs na 'n staking ;) )

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
109.843
8.563
170
Iscariot schrieb:
Ik wil ook belgische treinen op ons spoor!

er rijdt nu zilverrail over het spoor, de boel aan het ophouden... heeft iets met het zilveren regeringsjubileum van onze Trix te maken.
Tussen Amsterdam (Centraal) en Brussel rijdt 'n Belgische locomotief die 'n Nederlandse trein duwt/trekt. Maar ja, die komt niet in Apeldoorn.

Of dat dus wat helpt?

Ik ga morgen alleszins proberen van hier (Neerpelt) naar Antwerpen te reizen, zonder vertraging. En als 't stuk uit Hasselt ook op tijd komt, gaat ons dat zeker lukken!

Over de Zilverrail heb ik gelezen op Teletekst. Maxima reed van Utrecht (as ik me nie vergis) naar Eindhoven. WOW! En daar aangekomen? Ging die ok met de trein terug? 'k Denk 't niet.

Iscariot

9 Jan. 2002
2.369
0
61
42
Apeldoorn- Netherlands
surf.to
Quark schrieb:
Tussen Amsterdam (Centraal) en Brussel rijdt 'n Belgische locomotief die 'n Nederlandse trein duwt/trekt. Maar ja, die komt niet in Apeldoorn.

Of dat dus wat helpt?

Ik ga morgen alleszins proberen van hier (Neerpelt) naar Antwerpen te reizen, zonder vertraging. En als 't stuk uit Hasselt ook op tijd komt, gaat ons dat zeker lukken!

Over de Zilverrail heb ik gelezen op Teletekst. Maxima reed van Utrecht (as ik me nie vergis) naar Eindhoven. WOW! En daar aangekomen? Ging die ok met de trein terug? 'k Denk 't niet.

mja, ik weet niet. bij locomotief moet ik gelijk aan de VSM denken. (staat voor Veluwse stoom maatschappij oid). Maar goed daarmee heb je iig geen last van stroomstoringen oid :p

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
109.843
8.563
170
Iscariot schrieb:
mja, ik weet niet. bij locomotief moet ik gelijk aan de VSM denken. (staat voor Veluwse stoom maatschappij oid). Maar goed daarmee heb je iig geen last van stroomstoringen oid :p
Nee, maar mss wel van vierkante wielen.

Mijn treinrit Neerpelt-Antwrepen v.v. is iig goed verlopen.

VOlgende week is er opnieuw 'n staking hier, maar deze keer zonder het spoor, zodat ik ook vrolijk kan gaan demonstreren.

Iscariot

9 Jan. 2002
2.369
0
61
42
Apeldoorn- Netherlands
surf.to
Quark schrieb:
Nee, maar mss wel van vierkante wielen.

Mijn treinrit Neerpelt-Antwrepen v.v. is iig goed verlopen.

VOlgende week is er opnieuw 'n staking hier, maar deze keer zonder het spoor, zodat ik ook vrolijk kan gaan demonstreren.

gezellig! jullie gaan toch niet de Fransen achterna he? Die staken ook meer dan ze werken:)

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
109.843
8.563
170
Iscariot schrieb:
gezellig! jullie gaan toch niet de Fransen achterna he? Die staken ook meer dan ze werken:)
Da's mss wel 's 'n goed idee!!! :D Kunnen we ook eindelijk de ganse dag op ons luie gat gaan zitten, en toch betaald worden!! :D

Nee, ff serieus, ze willen ons brugpensioen (VUT) afpakken, terwijl er zo'n 140.000 werkzoekende jongeren zijn. Daarbij ook nog dat 55+'ers ook hier nooit meer aan de bak komen, en dan is 't kringetje rond. Feitelijk proberen wij dus meer werk te creëren, voor zowel de jongeren als de ouderen, die toch willen doorgaan. Maar voor diegene die dat dus niet willen, geen veroordeling tot de werkloosheidskas. (WW=>bijstand)
't Is allemaal 'n beetje gecompliceerd.

Als je tijd hebt, volgende vrijdag om 11.30h op 't station Brussel Noord. (vanaf Amsterdam C, Schiphol, Den Haag HS, Rotterdam C, Dordrecht en Roosendaal direkte verbinding) (moet toch proberen zoveel mogelijk volk daar te krijgen!!:D)

Iscariot

9 Jan. 2002
2.369
0
61
42
Apeldoorn- Netherlands
surf.to
Quark schrieb:
Da's mss wel 's 'n goed idee!!! :D Kunnen we ook eindelijk de ganse dag op ons luie gat gaan zitten, en toch betaald worden!! :D

Nee, ff serieus, ze willen ons brugpensioen (VUT) afpakken, terwijl er zo'n 140.000 werkzoekende jongeren zijn. Daarbij ook nog dat 55+'ers ook hier nooit meer aan de bak komen, en dan is 't kringetje rond. Feitelijk proberen wij dus meer werk te creëren, voor zowel de jongeren als de ouderen, die toch willen doorgaan. Maar voor diegene die dat dus niet willen, geen veroordeling tot de werkloosheidskas. (WW=>bijstand)
't Is allemaal 'n beetje gecompliceerd.

Als je tijd hebt, volgende vrijdag om 11.30h op 't station Brussel Noord. (vanaf Amsterdam C, Schiphol, Den Haag HS, Rotterdam C, Dordrecht en Roosendaal direkte verbinding) (moet toch proberen zoveel mogelijk volk daar te krijgen!!:D)

bekend verhaal, vind het ook best moeilijk allemaal.

Ik weet niet of ik dan aanwezig ben. heb ook mijn verplichtingen aan de wetenschap:)