Tageshoroskop vom 22.10.2006 für Tomatentöter
Freiheit und Abenteuer sind Ihnen wichtig. Das zählt auch in Ihrer Freizeit wie auch im Beruf.
Einerseits würden Sie gern verbal und emotional offen auf andere Menschen zugehen. Andererseits geben Sie sich aber recht reserviert bis misstrauisch.
Auch wenn im Job einiges los ist, brauchen Sie keinen unnötigen Stress zu verbreiten. Gehen Sie planmäßig ans Werk, und lassen Sie sich nicht von Kollegen ablenken.
Legen Sie die Hände nicht in den Schoß, denn ab morgen könnten Sie in Sachen Beruf und Finanzen gefordert werden. Das ist allerdings noch kein Grund, gleich übermütig zu werden und mit kühnen Versprechungen um sich zu werfen.
Und wenn Sie den Abend ein bisschen gesellig gestalten möchten, brauchen Sie sich keinen Zwang anzutun.
http://72.14.221.104/search?q=cache...ml+site:www.metro.se&hl=sv&gl=se&ct=clnk&cd=2Flera våldtäkter polisanmäldes i helgen.
Bland annat misstänks den man som tros ha överfallit en rad kvinnor i Västerås ha slagit till igen.
En 17-årig flicka överfölls och våldtogs i en park i centrala Örebro i natt. Det signalement som flickan lämnat på våldtäktsmannen passar in på den man som våldtog en kvinna i Karlaparken i Örebro för tre veckor sedan.
Flera andra våldtäkter anmäldes i natt.
I Norrköping anmälde en 19-årig kvinna att hon blivit våldtagen i en simbassäng vid en fest på Centralbadet medan en 27-årig kvinna överfölls och våldtogs när hon klev av en buss på Österängen i Jönköping.
En ung finsk kvinna har anmält att hon blivit våldtagen ombord på en färja från Finland. När den lade till i Stockholm kunde polisen gripa en misstänkt man som omhändertagits av vakter på färjan.
I helgen har också polisen i Östergötland fått en anmälan från en 14-årig flicka i Motala. Hon ska ha blivit våldtagen förra helgen av en 19-årig man.
Tidigt i går morse anmälde en 18-årig kvinna i Sundsvall att hon blivit våldtagen i en bil. Några timmar senare greps en 26-årig man som sedan anhölls.
Den man som misstänks ha överfallit en rad kvinnor i Västerås den sista tiden kan ha slagit till igen.
Under natten mot lördag våldtogs en 20-årig kvinna i en park. En kamrat till henne blev vittne till övergreppet och lyckades slita bort våldtäktsmannen som ändå kunde fly från platsen.
Samma natt blev även en 53-årig kvinna angripen i Västerås. Hon ska ha blivit våldtagen och misshandlad av tre män.
Förra året polisanmäldes mer än tio våldtäkter per dag i Sverige, 3 787. Året innan anmäldes 2 631 våldtäkter, enligt siffror från Brottsförebyggande rådet.
Den 1 april 2005 skärptes sexualbrottslagen vilket innebar att fler gärningar rubriceras som våldtäkt.
inna schrieb:Shit, ich muss die Abschlussreflexion noch schreiben...![]()
Das nennt man "laufen". :berat:Tomatentöter schrieb:Was is mit meinem Fuß los?
wernn ich vernünftig laufen könnteTALKHEAVY schrieb:Das nennt man "laufen". :berat:
was IST denn los?Tomatentöter schrieb:wernn ich vernünftig laufen könnte![]()
Irgendwie is die Haut an meinen Zehen abgerieben oder so. Jedenfalls wenn ich an der Unterseite irgendwo was berühr tuts weh. Frag mich nur woher des kommt, gestern vorm Fortgehen wars noch ned und dann war ich ja nur in der Disse rumgestanden und bin ja fast nix gelaufen. Wenn ich nen 20km Fußmarsch hinter mit hätte würds mich ned wundern, aber so?Kate McGee schrieb:was IST denn los?
Öh........Tomatentöter schrieb:Irgendwie is die Haut an meinen Zehen abgerieben oder so. Jedenfalls wenn ich an der Unterseite irgendwo was berühr tuts weh. Frag mich nur woher des kommt, gestern vorm Fortgehen wars noch ned und dann war ich ja nur in der Disse rumgestanden und bin ja fast nix gelaufen. Wenn ich nen 20km Fußmarsch hinter mit hätte würds mich ned wundern, aber so?![]()