• Als neues Loginsystem benutzen wir die Wacken.ID. Damit du deinen jetzigen Account im Wacken Forum mit der Wacken.ID verknüpfen kannst, klicke bitte auf den Link und trage deine E-Mail Adresse ein, die du auch hier im Forum benutzt. Ein User mit deinem Benutzernamen und deiner E-Mail Adresse wird dann automatisch angelegt. Du bekommst dann eine E-Mail und musst deine Wacken.ID bestätigen.

Sollte es Probleme geben, schreibt uns bitte.

Klicke hier, um deinen Account in eine Wacken.ID zu migrireren.

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
108.543
7.959
170
Best, Nederland. Jetzt Belgien
valt onder metropoolregio amsterdam Leo ;)

Maar 'n metropool is toch nét wat anders als 'n metropoolREGIO!

Tuurlijk trekt Almere graag met Amsterdam op! Maar je moet toegeven dat 't nog dichter bij Hilverdorp ligt dan bij Amsterdam!

Charleroi Agglo, dus de dorpen met Charleroi die samen de GEMEENTE Charleroi vormen, is de grootste metropool van Wallonië! Zelfs nog groter dan Luik Agglo en zélfs groter dan Namen (Agglo), en Namen is nog wel de hoofdstad van Wallonië!

Als ik de vergelijking Metropoolregio nog moet maken, dan horen Lutre/Pont-à-Celles, Tamines, en zelfs de regio Thuin nog tot Charleroi!

agresionpower

W:O:A Metalgod
22 Juni 2005
79.390
592
160
39
Almere, Holland
Maar 'n metropool is toch nét wat anders als 'n metropoolREGIO!

Tuurlijk trekt Almere graag met Amsterdam op! Maar je moet toegeven dat 't nog dichter bij Hilverdorp ligt dan bij Amsterdam!

Charleroi Agglo, dus de dorpen met Charleroi die samen de GEMEENTE Charleroi vormen, is de grootste metropool van Wallonië! Zelfs nog groter dan Luik Agglo en zélfs groter dan Namen (Agglo), en Namen is nog wel de hoofdstad van Wallonië!

Als ik de vergelijking Metropoolregio nog moet maken, dan horen Lutre/Pont-à-Celles, Tamines, en zelfs de regio Thuin nog tot Charleroi!

uhm, nee, hemelsbreed ligt amsterdam nu zo'n 5 Km van almere af, met een paar jaar is dat nog minder ivm ijburg en Almere pampus die op het ijmeer gebouwd worden.
Hilversum is zo'n 18 Km.

En ik citeer verder even van een welbekende website over allerlij weetjes:
Een metropool is een agglomeratie, bestaande uit een zeer grote stad met de bijgelegen stedelijke gebieden, waaronder voorsteden en het perifere ommeland daaromheen dat niet per se stedelijk is, maar waarvan de inwoners aan de stad zijn verbonden door werk of winkelgelegenheden.

Sipyloidea

19 März 2007
55.327
11
133
35
Going crazy trying to fill in all the forms from BAföG... but I'm guessing I'm almost done. And at least it'll be a huge chunk of money when I make it

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
108.543
7.959
170
uhm, nee, hemelsbreed ligt amsterdam nu zo'n 5 Km van almere af, met een paar jaar is dat nog minder ivm ijburg en Almere pampus die op het ijmeer gebouwd worden.
Hilversum is zo'n 18 Km.

Een metropool is een agglomeratie, bestaande uit een zeer grote stad met de bijgelegen stedelijke gebieden, waaronder voorsteden en het perifere ommeland daaromheen dat niet per se stedelijk is, maar waarvan de inwoners aan de stad zijn verbonden door werk of winkelgelegenheden.
Ik kan met "hemelsbreed" niks, zolang er water ligt. Ik kan nl. niet over water lopen. Ik ben Jezus niet. :p
Remember bitching about us speaking German in here? :p

I do. ;)

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
108.543
7.959
170
dat is wel mijn verwachting ja, dat soort projecten duurd hier altijd eeuwen.

Daarom, Polderdorp mag dan wel tot de metropoolregio A'dam horen, tot de metropool (agglomeratie of hoe je dat dan ook in het Hollands noemt) Amsterdam horen ze tot nader order niét! Al was 't alleen maar omdat Almere niet in Noord Holland ligt, maar in Flevoland.

Enfin soit, mir latte. Ik woon tenminste in een échte stad. Charleroi. Maar of ik dáár beter af ben.... ?

:D

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
108.543
7.959
170
Hilversum is zo'n 18 Km.

Maar speaking of Almere of Charleroi, wat denk je van deze metropool?

agresionpower

22 Juni 2005
79.390
592
160
39
Almere, Holland
Daarom, Polderdorp mag dan wel tot de metropoolregio A'dam horen, tot de metropool (agglomeratie of hoe je dat dan ook in het Hollands noemt) Amsterdam horen ze tot nader order niét! Al was 't alleen maar omdat Almere niet in Noord Holland ligt, maar in Flevoland.

Enfin soit, mir latte. Ik woon tenminste in een échte stad. Charleroi. Maar of ik dáár beter af ben.... ?

zolang er mensen in almere wonen en in amsterdam wonen is het een aglomeratie... dat is namelijk de hele definitie van een aglomeratie...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Metropool_(stad)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Agglomeratie

heeft verder niks met provincie of wat dan ook te maken.
er zijn hele agglomeraties/metropolen die over meerdere landen verspreid zijn.
voorbeeld hiervan is de San Diego-Tijuana metropolitan area. (mexico en de VS)
Lille - Kortrijk is ook 1 agglomeratie trouwens ;-)