En dat dat nit de manier is roept hij al zo lang als ik hem ken (mijn organisatie nodigde hem regelmatig uit voor discussies, dus ik heb hem vaker gehoord dan de gemiddelde persoon)
en waarom zou iedereen elke taal volledig moeten kennen? in papua nieuw ginea worden 850 talen gesproken, en daar leverd het ook geen problemen op omdat een groot deel van de bevolking 1 lingua franca kent.
België WIL geen lingua franca! Dat zou een ver(vul-taal-in)ing betekenen en dus het minder waard worden van de moedertaal.
En daar heeft de Vlaming 't al moeilijk mee. Hij voelt zich nogal snel onderdrukt. (opkomst van extreem rechts is niet vreemd bij de Vlaming. N-VA)
De Franstalige zal 't worst wezen, hij kan immers toch terecht in Frankrijk, Zwitserland, Luxemburg en een groot aantal andere landen in z'n taal. (L'Union de Francophonie), de Duitstalige weet dat hij in het "Deutsche Sprachenraum" in de grootste taalgroep van Europa zit. (A, D, CH, Lichtenstein en Luxemburg) De Vlaming, o arme,, kan enkel terecht in Nederland en z'n oud kolonies, en dan nog! Zelfs in Caribisch Nederland zijn 2 gemeentes Engelstalig, en dan de landen, daar praat men liever Papiements! Indonesië is verindonesist, Afrikaans is leuk, en Suriname blijft dan feitelijk nog over. De arme Flamingant heeft 't zwaar.