• Als neues Loginsystem benutzen wir die Wacken.ID. Damit du deinen jetzigen Account im Wacken Forum mit der Wacken.ID verknüpfen kannst, klicke bitte auf den Link und trage deine E-Mail Adresse ein, die du auch hier im Forum benutzt. Ein User mit deinem Benutzernamen und deiner E-Mail Adresse wird dann automatisch angelegt. Du bekommst dann eine E-Mail und musst deine Wacken.ID bestätigen.

Sollte es Probleme geben, schreibt uns bitte.

Klicke hier, um deinen Account in eine Wacken.ID zu migrireren.

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
110.375
8.856
170
Best, Nederland. Jetzt Belgien

Noord Brabant is beter.
Daar ligt BEST.
En wat zegt Van Dale over BEST?

Van Dale Groot Woordenboek der Nederlansche Taal schrieb:
1best attr bn; overtreffende trap van goed 1 hij is mijn ~e vriend 2 (in aansprekingen) zeer gewaardeerd: (mijn) ~e jongen 3 (zelfst gebruikt) de besten hebben de meeste kans
2best pred bn; overtreffende trap van goed: (het is) mij ~ ik heb geen bezwaren
3best bw; overtreffende trap van goed: hij heeft het ~ gewerkt beter dan de anderen; ~ mogelijk zeer goed; het is ~ een aardige jongen toch wel, toch
4best het; o: zijn uiterste ~ doen; het ~e! tot ziens
1goed bn; beter, best 1 bruikbaar, geschikt: nergens ~ voor zijn 2 kwaliteit bezittend: een ~ boek 3 deugdzaam, eerlijk; goedhartig, behulpzaam 4 heilzaam, voordelig: ~ voor de gezondheid; dat is ~auitstekend; b) toegestaan 5 gezond: zich niet ~ voelen 6 knap: zij is ~ in het Frans || net ~! eigen schuld!; mij ~ het kan mij niets schelen
2goed bw van wijze 1 ~ zo! flink zo; zul je het ~ onthouden? nauwkeurig 2 bw van graad: nog niet ~ wakker
3goed het; o 1 dat wat goed is: ~ en kwaad 2 nut, voordeel: ten ~e komen bestemd zijn voor; geld te ~ hebben te vorderen 3 -eren bezit, vermogen: vrijheid is een kostbaar ~; roerende en onroerende ~eren 4 textielstoffen en daaruit vervaardigde kleren 5 -eren benaming van allerlei voorwerpen of ve grondstof: de voorraad ~eren