• Als neues Loginsystem benutzen wir die Wacken.ID. Damit du deinen jetzigen Account im Wacken Forum mit der Wacken.ID verknüpfen kannst, klicke bitte auf den Link und trage deine E-Mail Adresse ein, die du auch hier im Forum benutzt. Ein User mit deinem Benutzernamen und deiner E-Mail Adresse wird dann automatisch angelegt. Du bekommst dann eine E-Mail und musst deine Wacken.ID bestätigen.

Sollte es Probleme geben, schreibt uns bitte.

Klicke hier, um deinen Account in eine Wacken.ID zu migrireren.

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
109.757
8.532
170
Best, Nederland. Jetzt Belgien
Dan heb ik chance gehad (Vlaams) of geluk gehad (Nederlands)
zeg Quark, zijn Doe Maar van het zuiden(?) van Nederland*? Ik denk dat zij de "g" erg zacht uitspreken...
(enkel correcties)
Het ZUIDEN (de "ui" die je zal moeten leren uitspreken ;))
HET zuiden, richtingen zijn neutraal/onzijdig.
En letters (A, B, C, ..., Z) zijn weer mannelijk, dus DE g.

*)Edit Piaf zegt: Die was ik vergeten.
In zowat álle talen is Nederland een meervoudig woord, die Niederlande, the Netherlands, les Pays-Bas, enkel in Nederland zelf is Nederland een enkelvoudig woord. (immers, het is het LAND)
Vroeger was ook dat in NL in meervoud, toen we nog de "Verenigde Nederlanden" waren. Maar met de "val" en de opstand van België, hebben ze daar maar van afgezien, en is de naam van de Nederlanden veranderd in Nederland. (1830)
btw. Quacki, ich glaub du hast mir das noch nicht beantwortet

Nicht gesehen.

Om de vraag te beantwoorden:
Henny Vrienten is van Tilburg (niet ver van Best)
Jan Hendrikx is van een dorp bij Den Bosch/'s Hertogenbosch, (ook niet ver van Best)
Jan Pijnenburg weet ik niet waar hij vandaan komt
En Ernst Jansz woont dan wel in Nederweert, maar hij is een Amsterdammer.

Om kort te zijn: Ja. Behalve Ernst Jansz (en Jan P)

Quacki? :confused:
:D

Zuletzt bearbeitet:

Sipyloidea

W:O:A Metalgod
19 März 2007
55.327
11
133
36
btw. Kris needed to leave when the forum was down. Good bye from her and now from me too. See you!

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
109.757
8.532
170
Zinneken Pis (Franz. Zinneke Pis) ist eine Brunnenfigur in Brüssel, die einen an einen Pfahl urinierenden Hund darstellt. Er kann als Ergänzung der bekannteren menschlichen Brunnenfiguren Manneken Pis aus dem Jahre 1619 und seines weiblichen Pendants Janneken Pis aus dem Jahre 1985 betrachtet werden. Er wurde auch ganz in der Nähe dieser Figuren aufgestellt, an der Kreuzung der Rue des Chartreux/Kartuizersstraat mit der Rue du Vieux-Marché/Oude Markt(straat). Im Brüsseler Dialekt bedeutet „Zinneke“ in etwa soviel wie „räudiger Straßenköter“.

Was sind das für Dinger??? (die Fettgedrückte Worte)

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
109.757
8.532
170