• Als neues Loginsystem benutzen wir die Wacken.ID. Damit du deinen jetzigen Account im Wacken Forum mit der Wacken.ID verknüpfen kannst, klicke bitte auf den Link und trage deine E-Mail Adresse ein, die du auch hier im Forum benutzt. Ein User mit deinem Benutzernamen und deiner E-Mail Adresse wird dann automatisch angelegt. Du bekommst dann eine E-Mail und musst deine Wacken.ID bestätigen.

Sollte es Probleme geben, schreibt uns bitte.

Klicke hier, um deinen Account in eine Wacken.ID zu migrireren.

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
109.757
8.532
170
Best, Nederland. Jetzt Belgien
maar jij praat duits al sinds vele jaren Duits

Vele jaren want er is géén andere mogelijkheid het uit te spreken.
(dit is wel komplizéiert, ik moet dit eens ten gronde navragen hoe ik dit het best uitleggen kan)

Als een woord in "enkel" 2 klinkers (Vokale) heeft, en je moet het verbuigen (beugen), dan krijgt de verbuiging één klinker.
Maar echt duidelijk is dit ook niet. (vrees ik)

Duits = naan van een taal, dus Großschreibung (hier wel zo'n kringeldingetje op m'n toetsenbord met makkelijke combinatie ß)

Zuletzt bearbeitet:

Sipyloidea

W:O:A Metalgod
19 März 2007
55.327
11
133
36
Vele jaren want er is géén andere mogelijkheid het uit te spreken.
(dit is wel komplizéiert, ik moet dit eens ten gronde navragen hoe ik dit het best uitleggen kan)

Als een woord in "enkel" 2 klinkers (Vokale) heeft, en je moet het verbuigen (beugen), dan krijgt de verbuiging één klinker.
Maar echt duidelijk is dit ook niet. (vrees ik)

ik denk dat ik het snap... maar ik dacht niet aan jaren met een "a" omdat ik met het "e" achter "veel" an het denken was

Sipyloidea

W:O:A Metalgod
19 März 2007
55.327
11
133
36
"... maar jij praat al vele jaren Duits." kan ook. en is grammaticaal niet verkeerd, krijgt alleen 'n andere betekenis. (en ik vermoed dat die ook werd bedoeld, gezien de "vertaalde" Duitse zin)

zeg Quark, zijn Doe Maar van de zoeden(?) van de Nederlands? Ik denk dat zij het "g" erg zacht uitspreken...