The Great Scandinavian spamming thread. Vikings only!!!

  • Als neues Loginsystem benutzen wir die Wacken.ID. Damit du deinen jetzigen Account im Wacken Forum mit der Wacken.ID verknüpfen kannst, klicke bitte auf den Link und trage deine E-Mail Adresse ein, die du auch hier im Forum benutzt. Ein User mit deinem Benutzernamen und deiner E-Mail Adresse wird dann automatisch angelegt. Du bekommst dann eine E-Mail und musst deine Wacken.ID bestätigen.

    Sollte es Probleme geben, schreibt uns bitte.

    Klicke hier, um deinen Account in eine Wacken.ID zu migrireren.

gnoff

W:O:A Metalmaster
9 Juli 2002
33.147
1
81
Mölndal, Sweden
Var på skärgårdskryssning med jobbet ikväll.

En sån där där de som serverar också sjunger.

Mitt under kvällen där jag sitter och pratar med några kollegor känner jag en hand på min axel, tittar först frågande på Maria som sitter bredvid, men hon håller händerna för sig själv, tittar istället mot gången och där står en sjungande servitris och tittar trånande mot mig medans hon sjunger.

Jag tänker direkt att jag måste jävlas tillbaka lite och håller upp vänsterhanden, pekar på ringen och ser ut som "jag kan inte tjejen".

Jag lyckades rätt bra då hon inte kan hålla sig utan skrattar rätt in i micken under tiden som hon sjunger innan hon drar sig vidare.

Roligt som sagt :)

Sen är det klart att hon valde mig för att jag är snygg, trevlig, rik och har ett ståtligt skägg, men ändå...
 

jkk

Newbie
19 Juni 2007
12
0
46
Flyt til Danmark, der er alt ude i butikkerne til rimelige priser: OK go vodka = 80 DKK. for 75 cl. 1 øl = 4 DKK.

Jeg er ny i forummet og skal til Wacken første gang med min datter på 16. Jeg har brugt lang tid på at læse om Festivalen i forummet, men har ikke fundet nogen tråd om emnet.

I lyder ret erfarne her, så et par gode råd modtages med glæde:confused:
 

gnoff

W:O:A Metalmaster
9 Juli 2002
33.147
1
81
Mölndal, Sweden
Flyt til Danmark, der er alt ude i butikkerne til rimelige priser: OK go vodka = 80 DKK. for 75 cl. 1 øl = 4 DKK.

Jeg er ny i forummet og skal til Wacken første gang med min datter på 16. Jeg har brugt lang tid på at læse om Festivalen i forummet, men har ikke fundet nogen tråd om emnet.

I lyder ret erfarne her, så et par gode råd modtages med glæde:confused:

Tja, lite råd som sagt:


Bör man ha med tycker jag -
Regnsäkert tält.
Luftmadrass är bättre än liggunderlag.
Varm sovsäck.
Varma kläder till nätterna.
Regnjacka.
Eget toalettpapper.
Ficklampa.
Solskyddsfaktor.
Kängor/stövlar - skor som tål lera och vatten.
Kontanter i €uro.
Öronproppar.
Tvättlappar då det kan vara svårt att få till det med duscharna.

Att tänka på -
Byt biljetten mot armband i ståndet nära ingången till festivalen.
Om man vill duscha bör man göra det mitt i natten då det finns varmvatten och är mindre kö.
Det kan vara otroligt varmt på dagen och duktigt kallt på natten.
Det blir bra mörkt på natten.
Man kan inte räkna med att sova så mycket.


Om någonting är för konstigt då det står på svenska så hojta till så skall jag översätta det till engelska :D
 

jkk

Newbie
19 Juni 2007
12
0
46
Tacker mycket for svaret som jeg sagtens kan forstå, og også for svaret tidligere vedr. teenager på Wacken. Troede at dette forum var lidt dødt.

Sidste spørgsmål i denne omgang: Må man medbringe sit eget sprit på festival området, eller skal alt hvad man drikker købes der?:confused:
 

gnoff

W:O:A Metalmaster
9 Juli 2002
33.147
1
81
Mölndal, Sweden
På campingen får du dricka vad du vill.

När du går in på festivalområdet brukar du får ta med dig det som ryms i en av de officiella Wackenmuggarna, men ingen annan alkohol.

Det kan också vara så att bara öl får tas med i de muggarna, jag är lite osäker på den frågan.

Annars gäller det som du säger att det som dricks på festivalområdet också köps på festivalområdet.
 

Kroppus

W:O:A Metalhead
2 März 2002
222
0
61
57
Oslo / NOrWAY
Du kan ha med deg hva du vil av alkohol inn på selve camping området.
Når du skal inn på selve "estival området" er det andre regler.
Så lenge du ikke har med deg flasker og våpen/lange nagler, bør det gå greit. Men det er enkelte av de vaktene, som er ganske strenge på hva du har lov til og ikke.
Fyll alkoholen over i enten plastbeger du kjøper på området. Eller gjør som jeg. Kjøp deg ett drikkehorn på ca. en liter. Fyll opp med hva du vil og bring med deg. Hadde ingen problemer med det i fjor. Problemet kom når jeg skulle finne tilbake til vår camp etter en flaske Jack + en god del øl. :)
 

jkk

Newbie
19 Juni 2007
12
0
46
OK jeg må skaffe mig en beholder af en slags til sprit og så købe øl på festival pladsen, men en liter ouzo skulle vel også kunne holde et stykke tid:)

plejer der at være lang ventetid for at komme til at få sit armbånd, campingplads osv,. torsdag aften, eller er alle festivaldeltagerne dukket op i løbet af ugen?

Beklager de mange dumme spørgsmål, men jeg vil gerne have så meget ud af Wacken som muligt = masser af musik og party:D
 

gnoff

W:O:A Metalmaster
9 Juli 2002
33.147
1
81
Mölndal, Sweden
Att få ut armbandet brukar gå relativt snabbt, tror aldrig jag väntat längre än 30 minuter i kö.

Att hitta camping beror lite på hur kräsen man är, kommer du på torsdag kväll och vill bo hyggligt nära festivalområdet kan du få leta lite och försöka övertala någon som har lite space över. Men kan du acceptera att få gå 10-15 minuter mellan tältet och festivalen så går det enkelt att hitta en plats.

Kommer ni med bil eller går ni in på området till fots?

Kommer ni med bil och ni inte är med i en grupp som har reserverat kommer vakterna att lotsa er vidare till en camping där man får ha fordon där det finns plats.
 

gnoff

W:O:A Metalmaster
9 Juli 2002
33.147
1
81
Mölndal, Sweden
Att få ut armbandet brukar gå relativt snabbt, tror aldrig jag väntat längre än 30 minuter i kö.

Att hitta camping beror lite på hur kräsen man är, kommer du på torsdag kväll och vill bo hyggligt nära festivalområdet kan du få leta lite och försöka övertala någon som har lite space över. Men kan du acceptera att få gå 10-15 minuter mellan tältet och festivalen så går det enkelt att hitta en plats.

Kommer ni med bil eller går ni in på området till fots?

Kommer ni med bil och ni inte är med i en grupp som har reserverat kommer vakterna att lotsa er vidare till en camping där man får ha fordon där det finns plats.
 

jkk

Newbie
19 Juni 2007
12
0
46
Lyder godt, vi kommer i bil, og lader den blive stående ved teltet, og kan sagtens gå 10-15 minutter for at komme ind på pladsen, så det er helt OK. Så tror jeg ikke at jeg kan finde på mere at spørge om denne gang, men hvis jeg ser dig, så giver jeg en omgang som tak for hjælpen med alle mine spørgsmål. :)
 

gnoff

W:O:A Metalmaster
9 Juli 2002
33.147
1
81
Mölndal, Sweden
Lyder godt, vi kommer i bil, og lader den blive stående ved teltet, og kan sagtens gå 10-15 minutter for at komme ind på pladsen, så det er helt OK. Så tror jeg ikke at jeg kan finde på mere at spørge om denne gang, men hvis jeg ser dig, så giver jeg en omgang som tak for hjælpen med alle mine spørgsmål. :)

Det är lugnt ;)

Jag kommer inte till Wacken i år dock, 5 år i rad för räcka :rolleyes:

Skämt åsido, jag skall på en resa till Prag och fira en kamrat som fyller 50, det är över WOA-helgen så kommer att missa festivalen i år.

Men hoppas att ni får det bra!
 

Colamann3798

W:O:A Metalmaster
13 Apr. 2003
7.429
0
81
42
nich mehr Münster :(
www.dongopenair.de
Flyt til Danmark, der er alt ude i butikkerne til rimelige priser: OK go vodka = 80 DKK. for 75 cl. 1 øl = 4 DKK.

Det er jo billige! Billigt for Norden, mener jeg ;)

Det blir bra mörkt på natten.
:D:D:D

Det kan också vara så att bara öl får tas med i de muggarna, jag är lite osäker på den frågan.
Jeg tror det skal bringes bare øl utenfra, for det selges bare øl i muggene og Crewen vil at vi kjøper der inne, ikke at vi bringe drikkene vår med oss. Men Hannes (Fenriz667) tatt in med seg et mugg fullt av mjød i fjor, og vokteren trodde det var gammelt øl uten kolsyr... Faktisk sporte han hvis Hannes vil ennå drikke denne dritt ;)