Nederlandstalig forum

• Als neues Loginsystem benutzen wir die Wacken.ID. Damit du deinen jetzigen Account im Wacken Forum mit der Wacken.ID verknüpfen kannst, klicke bitte auf den Link und trage deine E-Mail Adresse ein, die du auch hier im Forum benutzt. Ein User mit deinem Benutzernamen und deiner E-Mail Adresse wird dann automatisch angelegt. Du bekommst dann eine E-Mail und musst deine Wacken.ID bestätigen.

Sollte es Probleme geben, schreibt uns bitte.

Klicke hier, um deinen Account in eine Wacken.ID zu migrireren.

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
108.591
7.994
170
Best, Nederland. Jetzt Belgien
ja, ik zal oefenen en het zal me lukken
Goed zo!!!
me lukken ;)

gelukken is heel erg formeel in NL, ik geloof dat je het in BE wel vaker hoort. Maar om nou Vlaams te leren.... :p
Zeg LW, wil je wegwezen? :p ;)
:D

Ik betwijfel zelfs of 't Vlaams is. Ik heb 't in elk geval hier nog nooit gehoord. 't Lijkt me meer op een Germanisme. (een letterlijke vertaling uit het Duits) Net als "zich verlaten op iets/iemand" wat op "sich auf jemandem/etwas verlassen" is (verbeter mij als ik fout zit Sipy!)
mwah... ik wil geen Vlaams leren :D

kan ik ook "mij" gebruiken in plaats van "me"?

Doe dat ook maar niet. Zo'n mooi dialect is het ook niet, hoewel ik me er soms op betrap Vlaams te praten. (ça va?)
Nu zijn die kleine dingen soms best grappig, maar als ik al over " 'n chauffage" ga beginnen, dan gaat 't de verkeerde kant op! :eek:

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
108.591
7.994
170
Best, Nederland. Jetzt Belgien
Zeg Mede-Nederlanders, wat gebeurt er met ons land?

Iedereen wil ineens naar jullie komen!
Sipy al, (OK, ik kan héél goed begrijpen waarom ;))
Maar vanmorgen kreeg ik 'n PM van Solskinn Av Natten dat ze ook naar Nederland wili verhuizen. En ja hoor, dezelfde problemen als ieder ander. Geen woonst.
Allé, ze kan dan toch terecht bij familie dus dat zal dan wel loslopen.

Maar hoe kan dat nu allemaal?
Komt dat omdat ik Nederland heb verlaten?

:D