stratovana schrieb:
Jaaa, en ik ben er voor het eerst ook bij. Helaas ga ik donderdagochtend om half zeven pas vertrekken vanuit Rotterdam en we gaan met de trein.
Rotterdam - Utrecht- Duisburg-Hamburg - Itzehoe.
Kan iemand mij vertellen wat verstandig is? Of een treinkaartje in Duisburg/Hamburg kopen voor Itzehoe of met een bus vanaf Hamburg?
Een keer had genoeg geweest, maar allez, da vergeef ik je.
THE (semi) DEFINITIVE GUIDE TO WACKEN is iets wat ik zou aanraden.
Maar omdat jij van mijn taalgebied afkomt, zal ik 's lief zijn.
Met de bus van Hamburg (=HH) naar Wacken/Itzehoe (=IZ) is niet te doen. Het best is om vanaf HH ALTONA (en niet HH Hbf) de RegionalBahn/-Express naar IZ te pakken, en daar de bus naar Wacken (pendelbus, €3,- p.p.p.traject)
Weet niet of je met 'n groeop van 3+ bent of maar met 2/alleen, maar als je met 3 of meer bent, koop een Länderticket Schlesswig-Holstein (te koop aan de automaat voor €27,- of aan 't loket in HH voor €29,-), en je hebt vrij reizen met de trein in Schleeswijk-Holstein en de GEWONE bus (lijn 14) Met 2en betaal je per persoon zo ong. €10,- p.p.
Tevreden?
Edit: Je mag dat kaartje of in Duisburg halen of in HH, maar ook op de trein zelf (in Duitsland)! Daar doen ze helemaal niet moeilijk over. Wel zeggen dat je NIET met een IC reist tussen HH en IZ, want da's €15,- p.p. en vreselijk duur!!! Dit overigens ZONDER treintoeslag oid!