Quark
Der Beste
Keus tussen 2 of meer dingen. Of het een, of het ander.
....
Ihr wisst nicht OB's ein Junge oder ein Mädchen ist. Hier wordt ob dus met of vertaald.
Keus tussen 2 of meer dingen. Of het een, of het ander.
....
Ja, ik heb dit al gehoord, maar ik snap het nog steds niet.Ik zal er op letten. (behalve bij 's avonds etc. want dat moet zo worden geschreven)
Wij ook. Dat wil zeggen, normaal wel. Maar ik heb gezegd wat en hoe, en zij doet daar dan niet moeilijk over. Ik heb dat niet zelf in de hand. En tja... half 7 aankomen of half 8...
PS. ik weet niet of je dat bedoelde met je quotes, maar ik denk het wel.

Hm, ik zal dat wel onthouden, maar het klonkt vreemd voor mijKeus tussen 2 of meer dingen. Of het een, of het ander.
Dat is ook weer waar. Moet nog zien hoe we dat oplossen, want ik kan ook niet al mijn verlofdagen opnemen.
En Owen is nog bij oma. (mijn moeder) Die vindt het best in Best. Hij had er nog geen moeite mee dat ik alleen vertrok....

Ihr wisst nicht OB's ein Junge oder ein Mädchen ist. Hier wordt ob dus met of vertaald.
ja, aber sonst wäre 'ob' doch 'als'
ik denk hetNiet dat ik weet.
Maar daar kan ik me in vergissen.
's avonds, 's morgens, 's middags etc. zijn genetiven. Des morgens, des middags enz. Maar die worden bij ons afgekort. Dus 's morgens, 's middags en 's avondsJa, ik heb dit al gehoord, maar ik snap het nog steeds niet.
Dank jeDat is heel lief![]()

Voor mij dan weer niet. Maar dat is logischIk denk het ook
Hm, ik zal dat wel onthouden, maar het klonk (of klinkt) vreemd voor mij
Ik zal het navragen. Ja, ik denk dat dat niet zo makkelijk zal worden, maar ik hoop wel, dat jullie het zullen maken![]()
's avonds, 's morgens, 's middags etc. zijn genetiven. Des morgens, des middags enz. Maar die worden bij ons afgekort. Dus 's morgens, 's middags en 's avonds
Dank je
Voor mij dan weer niet. Maar dat is logischIk zal het navragen.
Wij ook!
Which reminds me, ik moet nog iets navragen morgen....

hoe gebruik je 'als' dan?
Maar er moet een woord zijn, dat afgekort is... welke woord is het?
ik bedoelde van haar![]()
Als.... je een voorbeeld wil geven.
Dus: Als Naïk morgen niet naar huis kan, dan zit ik alleen.
of
even groot/klein/dik/dun/(adjectiv) als
des wordt afgekort.
des morgens = 's morgens
des nachts = 's nachts
Zie je?
des wordt afgekort.
des morgens = 's morgens
des nachts = 's nachts
Zie je?