Dank je. Ik zal nu ook een nederlandse nummer krijgen. Ap had een nieuw mobiel gekocht en gebruikt nog zijn oude simkaart. Dus kan ik de nieuwe simkaart hebben. Maar ik weet het nummer nog niet.
Argh, ik heb wel nog geen idee wanneer ik de "e" moet gebruiken met een artikel.
Noch einmal.
Wenn das Artikel "een" ist, UND das Wort ist neutral/sächlich, ist es unverbogen, also OHNE "E".
Een nieuw nummer.
Wenn das Artikel "een", "de" ist, und das Wort ist männlich/weiblich, dann immer mit "E".
Een nieuwe SIM-kaart. (de kaart dus een nieuwe kaart), de nieuwe telefoon/een nieuwe telefoon
Wenn das Artikel "het" ist, dann immer mit "E".
Het nieuwe nummer
(en het Nederlands zou Nederlands niet zijn, moest er hier een uitzondering op zijn! Het KONINKLIJK paleis!)
hum.. ok. Just hope you'll be better soon. Anyways, going to bed now *hugs*thanks
dunno why, it came up this afternoon, and just got worse and worse, but I feel kinda sick overall and tired, so I just got in bed
ok, danke. Werd mir das aufschreiben und es ueben. Jetzt ist natuerlich nur noch das Problem, dass ich bei den meisten Woertern nicht weiss, ob de oder hetNoch einmal.
Wenn das Artikel "een" ist, UND das Wort ist neutral/sächlich, ist es unverbogen, also OHNE "E".
Een nieuw nummer.
Wenn das Artikel "een", "de" ist, und das Wort ist männlich/weiblich, dann immer mit "E".
Een nieuwe SIM-kaart. (de kaart dus een nieuwe kaart), de nieuwe telefoon/een nieuwe telefoon
Wenn das Artikel "het" ist, dann immer mit "E".
Het nieuwe nummer
(en het Nederlands zou Nederlands niet zijn, moest er hier een uitzondering op zijn! Het KONINKLIJK paleis!)
hum.. ok. Just hope you'll be better soon. Anyways, going to bed now *hugs*
ok, danke. Werd mir das aufschreiben und es ueben. Jetzt ist natuerlich nur noch das Problem, dass ich bei den meisten Woertern nicht weiss, ob de oder het
ok, danke. Werd mir das aufschreiben und es ueben. Jetzt ist natuerlich nur noch das Problem, dass ich bei den meisten Woertern nicht weiss, ob de oder het