Nederlandstalig forum

  • Als neues Loginsystem benutzen wir die Wacken.ID. Damit du deinen jetzigen Account im Wacken Forum mit der Wacken.ID verknüpfen kannst, klicke bitte auf den Link und trage deine E-Mail Adresse ein, die du auch hier im Forum benutzt. Ein User mit deinem Benutzernamen und deiner E-Mail Adresse wird dann automatisch angelegt. Du bekommst dann eine E-Mail und musst deine Wacken.ID bestätigen.

    Sollte es Probleme geben, schreibt uns bitte.

    Klicke hier, um deinen Account in eine Wacken.ID zu migrireren.

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
105.928
6.676
170
Best, Nederland. Jetzt Belgien
Zeg Mede-Nederlanders, wat gebeurt er met ons land?

Iedereen wil ineens naar jullie komen!
Sipy al, (OK, ik kan héél goed begrijpen waarom ;))
Maar vanmorgen kreeg ik 'n PM van Solskinn Av Natten dat ze ook naar Nederland wili verhuizen. En ja hoor, dezelfde problemen als ieder ander. Geen woonst.
Allé, ze kan dan toch terecht bij familie dus dat zal dan wel loslopen.


Maar hoe kan dat nu allemaal?
Komt dat omdat ik Nederland heb verlaten?


:D

Ja! (Ik zal 't zelf maar zeggen, dan is 't tenminste nog grappig :D)
 

agresionpower

W:O:A Metalgod
22 Juni 2005
79.360
577
160
38
Almere, Holland
Zeg Mede-Nederlanders, wat gebeurt er met ons land?

Iedereen wil ineens naar jullie komen!
Sipy al, (OK, ik kan héél goed begrijpen waarom ;))
Maar vanmorgen kreeg ik 'n PM van Solskinn Av Natten dat ze ook naar Nederland wili verhuizen. En ja hoor, dezelfde problemen als ieder ander. Geen woonst.
Allé, ze kan dan toch terecht bij familie dus dat zal dan wel loslopen.


Maar hoe kan dat nu allemaal?
Komt dat omdat ik Nederland heb verlaten?


:D

wellicht...
 

Fries

Newbie
18 Aug. 2008
18
0
46
44
Roermond
Waarom zou iemand in vredesnaam willen verhuizen naar Nederland?
tis dat ik te lui ben om naar het buitenland te verhuizen (te veel regelen, te duur etc).

Nee geintje, woon er lekker.
Behalve dat sommige sporten verboden zijn terwijl ze wel in de rest van de wereld mogen zoals Airsoft (achtelijk systeem).

Vind het toch wel kunstig dat iemand nederlands wilt leren.
Het schijnt op japans en slavische talen toch hoog in de top van meest beroerde talen om te leren (in ieder geval spreken).
Heeft het iets te maken met die G en sch?

ach, wij leren gewoon andere talen en is de "gemiddelde" buitenlander ook weer blij.
Vooral duitsers hebben in het zuiden van nederland nog al eens problemen ermee dat ze in nederland zijn.
komen naar je toe en beginnen in het duits tegen je te kallen.
ik versta het wel, vertik het om te spreken, tenzij ze beginnen met de vraag of je duits praat.

moeten wij proberen in het buitenland, nederlands te praten tegen mensen.
 

Fries

Newbie
18 Aug. 2008
18
0
46
44
Roermond
Goed he,
Ben geboren fries, via via verhuist naar Roermond en de kameraden alhier hebben dat voor mij bedacht en ook op een wacken 2008 shirt laten drukken.
dus ja, wie ben ik om daar tegen te gaan.

en verschil moet er wezen tussen limburgers en friezen.
dat laten mijn collega's mij altijd duidelijk weten, dus ja, dan ben ik fries ;)
 

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
105.928
6.676
170
Best, Nederland. Jetzt Belgien
Waarom zou iemand in vredesnaam willen verhuizen naar Nederland?
tis dat ik te lui ben om naar het buitenland te verhuizen (te veel regelen, te duur etc).

Nee geintje, woon er lekker.
Behalve dat sommige sporten verboden zijn terwijl ze wel in de rest van de wereld mogen zoals Airsoft (achtelijk systeem).

Vind het toch wel kunstig dat iemand nederlands wilt leren.
Het schijnt op japans en slavische talen toch hoog in de top van meest beroerde talen om te leren (in ieder geval spreken).
Heeft het iets te maken met die G en sch?

ach, wij leren gewoon andere talen en is de "gemiddelde" buitenlander ook weer blij.
Vooral duitsers hebben in het zuiden van nederland nog al eens problemen ermee dat ze in nederland zijn.
komen naar je toe en beginnen in het duits tegen je te kallen.
ik versta het wel, vertik het om te spreken, tenzij ze beginnen met de vraag of je duits praat.

moeten wij proberen in het buitenland, nederlands te praten tegen mensen.

Ik doe de hele dag niet anders! :D
 

Fries

Newbie
18 Aug. 2008
18
0
46
44
Roermond
haha, en het is weer zo ver.
maar op sommige punten zijn het beide idd achtergebleven gebieden, iets te maken met gierige hollanders die al het geld in een volgstampte randstad willen hebben en oh ja er moet ook nog plaats voor groen tussen + vliegveld, maar geen geluidsoverlast.

Brabant had van mij wel in zijn geheel bij belgie gemogen (limburg ook wel qua wetgeving, als de belgen een regering kunnen maken en houden).

zie hier de cursus: "hoe maakt met vrienden! les 1".
les 2 gaat geld kosten (ja ja, er zit ook een hollander in mijn ;))
 

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
105.928
6.676
170
Best, Nederland. Jetzt Belgien
haha, en het is weer zo ver.
maar op sommige punten zijn het beide idd achtergebleven gebieden, iets te maken met gierige hollanders die al het geld in een volgstampte randstad willen hebben en oh ja er moet ook nog plaats voor groen tussen + vliegveld, maar geen geluidsoverlast.

Brabant had van mij wel in zijn geheel bij belgie gemogen (limburg ook wel qua wetgeving, als de belgen een regering kunnen maken en houden).

zie hier de cursus: "hoe maakt met vrienden! les 1".
les 2 gaat geld kosten (ja ja, er zit ook een hollander in mijn ;))

Jaja, de "Hollanders" en de mensen van onder de rivieren!

Daar kunnen we nog 'n staaltje over discussiëren!

:D
 

Quark

Der Beste
19 Juli 2004
105.928
6.676
170
Best, Nederland. Jetzt Belgien
mwah... ik wil geen Vlaams leren :D

Toch...
Soms kan Vlaams gemakkelijker zijn.

Een voorbeeld:

Der Cousin = de kozijn. (niet te verwarren met HET kozijn, dat heeft met ramen/vensters te doen!)
Die Studentin = de studentin.

En voordat iedereen denkt dat ik dit verzin, ik heb er over gebeld met de "Taaltelefoon" in Nederland (en België), dit zijn dus echt woorden die in de "Dikke" voorkomen. (= Van Dale, het Groot Woordenboek der Nederlandsche Taal)

Nu we het er toch over hebben, soms zijn er ook in het Nederlands naamvallen (=Kasus). Hier had ik er dus een, en blijkt dus dat "taal" vrouwelijk is.

:D

PS. Dit voor de Nederlandslerenden onder ons. (Sipy/Sollskin Av Natten)
 
Zuletzt bearbeitet: