still searching for KRISTOFER från Sverige!!

  • Als neues Loginsystem benutzen wir die Wacken.ID. Damit du deinen jetzigen Account im Wacken Forum mit der Wacken.ID verknüpfen kannst, klicke bitte auf den Link und trage deine E-Mail Adresse ein, die du auch hier im Forum benutzt. Ein User mit deinem Benutzernamen und deiner E-Mail Adresse wird dann automatisch angelegt. Du bekommst dann eine E-Mail und musst deine Wacken.ID bestätigen.

    Sollte es Probleme geben, schreibt uns bitte.

    Klicke hier, um deinen Account in eine Wacken.ID zu migrireren.

Terrorgod

Newbie
7 Aug. 2002
12
0
46
Sweden
Website besuchen
tja man kan väll säga ett öl också men det har en annan betydelse t.ex. ett bryggeri brygger ett öl inte en öl.
men när ölet väl är i burken så heter den en öl.

en 0.3 l starköl...10-12 SEK, ungefär 1.2 euro
 

gnoff

W:O:A Metalmaster
9 Juli 2002
33.147
1
81
Mölndal, Sweden
Börjar bli en svensk tråd detta :)

Lite trist att jag "klagade" på en italiensk tråd tidigare på detta engelska forum :D

För att återgå till snusandet igen...
Det måste vara mycket fler som snusar än jag märker då om det ska vara så många, märker inte alls av det jag inte.
Men kan ju säga för mina släktingar, kamrater och arbetskamrater, metalheadz eller ej, så är det inte många procent som snusar...

Det finns säkert nån fin liten undersökning som tar upp hur många av sveriges manliga respektive kvinnliga befolkning som snusar, men så har jag ingen positiv inställning till statistik iofs ;)

Alltid kul då en utlänning ska prova snus dock, brukar ofta få en fin grön färg i sansiktet :D

Hur många svesnkar var där på Wacken egentligen?
Själv åkte jag ner med Sweden Rock och de skulle ju tydligen vara runt 750 stycken i bussresan iallafall.
 

jule

Member
5 Aug. 2002
70
0
51
assistan
Website besuchen
tack!
svenska är lite förvirrande ibland...

så när jag är i systembolagen måste jag bara säga 'en mörk lager öl, tack!' right? :)


@gnoff

>> Hur många svesnkar var där på Wacken egentligen?

bara en liten värdering:
av alla personer jag kommer ihåg kom omkring 1/4 från sverige
om det fanns 30.000 på wacken, är det 7500... ??
är det realistiskt?

hm.. jag tror det fanns fler ...


btw, vad kostade wacken-resan? finns det också bussreser till andra tyska festivaler t ex summerbreeze?
 

mugabe

W:O:A Metalhead
7 Aug. 2002
2.549
0
61
Avesta, Sweden
www.kurtz.se
Jag åkte med Metalized (dansk tidning) från Stockholm, vilket kostade ca €140, inklusive biljett/camping. De körde två bussar därifrån, och sedan hade de ytterligare nån buss från Göteborg. Jag har inte sett resor till någon annan festival, men jag har inte letat heller.

"En mörk lageröl", ja. Eller hellre "En back mörkt lageröl". :)

/mug
 

Terrorgod

Newbie
7 Aug. 2002
12
0
46
Sweden
Website besuchen
om jag inte är helt ute å cyklar så tror jag det var runt en 20 % av all män i sverige som snusar.
av kvinnorna är det väll en sisådär 80-90 %

750 personer åkte med sweden rock magazine ja, jag åkte från trollhättan.
 

gnoff

W:O:A Metalmaster
9 Juli 2002
33.147
1
81
Mölndal, Sweden
@jule

Jag betalade 1450 SEK för resan, borde väl vara ca € 150 eller så.
Vi reste med 14 bussar då.
Ingen aning om det går bussar till fler festivaler, några små inom Sverige har jag väl sett anordnas, men inte till några utomlands.

7500 svenskar låter rätt mycket, men det är väl inte omöjligt antar jag.
 

gnoff

W:O:A Metalmaster
9 Juli 2002
33.147
1
81
Mölndal, Sweden
Det är väl så kanske.
Konstigt nog är det ändå rätt få av de jag känner som hört talas om Wacken inan jag började tjata om det...
Hörde själv om W:O:A första gången typ 2000, men detta är första året jag kommit iväg.
 

gnoff

W:O:A Metalmaster
9 Juli 2002
33.147
1
81
Mölndal, Sweden
Ångrar mig icke!
Men till nästa år ska jag se om jag kan göra något åt saken att resa 18h med buss enkel resa, det är rätt jobbigt...
Men jag återkommer nästa år, var så säker!
:)